1 234 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
SkypeOut eller annan IP-till-tele-tjänst
Jag behöver en mjukvarubaserad IP-till-telenätet-tjänst som är utan månadskostnad.
Kör någon SkypeOut (alltså Skypes tjänst för att kunna ringa till fasta nätet)? Jag försökte installera det för ett år sen men då accepterade det inte mitt kreditkort (och då struntade jag i Skype, av ren princip). Jag har hört att Skype klantat sig en del och bl a disablat folks konton fast det var kanske en engångsgrej. Men i övrigt verkar det vara rätt grej. Finns det några andra liknande tjänster? Jag har hört att MSN ska komma med tjänst för samtal till telenätet men det lär väl dröja ett tag.
Jag har kört Skype med Skypeout ca en vecka nu. Det fungerar bra faktiskt. Ljudkvalitén är helt i paritet med den tidigare lösningen, oavsett om jag pratar via Skype eller via Skypeout.
Skypeout kan vara ett bra tips för att styra ungarnas telefonräkning eftersom det är en prepaid-lösning.
Jag kör skype out sedan starten, nu fungerar det faktiskt riktigt bra, samt att jag har 2 skypein nummer, ett svenskt nummer (Göteborg) och ett usa nummer (Beverly Hills)
Inget att klaga på, enda problemet jag har haft är att våran ISP inte alltid sköter sig så man loggas ut ibland, men å andra sidan det är ju inte skypes fel.

Jonas
Inget att klaga på, enda problemet jag har haft är att våran ISP inte alltid sköter sig så man loggas ut ibland, men å andra sidan det är ju inte skypes fel.
Jonas
Skype rules! 
Men går ej att köpa ett amerikanskt nummer, gick att köpa det svenska 08. nummerot men inte 213 - new york nummer.. då vägrar dom ta mitt kreditkort. Fattar ej... :-[
Men går ej att köpa ett amerikanskt nummer, gick att köpa det svenska 08. nummerot men inte 213 - new york nummer.. då vägrar dom ta mitt kreditkort. Fattar ej... :-[
Klicka här för att svara