6 776 läst ·
17 svar
7k läst
17 svar
Skymningsrelä många LED-lampor
Så här med astrouret. Funkar perfekt året runt.useless skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den fixar all utebelysning inklusive i poolen.
Lägg märke till att där bara finns fas/nolla/tändtråd! Vill jag tända manuellt så så har jag lånat knappen som regelerar dimmning i uterummet. Vill vi ta ett bad med med en whiskey kl 02 Så är det enklast att tända via appen.
Plejd i all ära, men ett vanligt astrour , kanske ett sådant med ett relä i samt programering för tända/släcka andra tider är nog bättre https://www.proswede.nu/product.htm...yhZd0JCSZ2BSz3dYCuYc5ptFsY5arR2BoCzicQAvD_BwE
har använd detta och fungerar utmärkt
har använd detta och fungerar utmärkt
I det här fallet håller jag med om att ett ljusrelä är bättre. Har själv astrour (ej Plejd) och är missnöjd eftersom det är väldigt stor skillnad på en mulen och regnig höstkväll och en kristallklar vårkväll (oaktat ev sommartid). Jag vill inte ha tillslaget relaterat till en tidpunkt utan till just ljusnivån och då är det den man ska mäta. Jag kommer byta "vilket år som helst nu (tm)" när jag får tid över.
När man har en sådan installation som TS med många LED borde man planerat från början för ett (eller flera) mellanreläer pga lasten. Det är den överlägset bästa lösningen. Vad man styr reläet med är en separat fråga men jag skulle satsat på ett skymningsrelä med nattsläckningsfunktion alt skymningsrelä + tidur.
När man har en sådan installation som TS med många LED borde man planerat från början för ett (eller flera) mellanreläer pga lasten. Det är den överlägset bästa lösningen. Vad man styr reläet med är en separat fråga men jag skulle satsat på ett skymningsrelä med nattsläckningsfunktion alt skymningsrelä + tidur.
Klicka här för att svara