useless useless skrev:
Hur får du en plejd i elcentralen att tända belysningen vid en viss ljusnivå utomhus?
Hur får du in en plejd i elcentralen? Finns dom som normapparat?
Så här med astrouret. Funkar perfekt året runt.

Elcentral med flera säkringar och Plejd-automationssystem för utomhusbelysning och pool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den fixar all utebelysning inklusive i poolen.
Lägg märke till att där bara finns fas/nolla/tändtråd! Vill jag tända manuellt så så har jag lånat knappen som regelerar dimmning i uterummet. Vill vi ta ett bad med med en whiskey kl 02 Så är det enklast att tända via appen.

tommib
I det här fallet håller jag med om att ett ljusrelä är bättre. Har själv astrour (ej Plejd) och är missnöjd eftersom det är väldigt stor skillnad på en mulen och regnig höstkväll och en kristallklar vårkväll (oaktat ev sommartid). Jag vill inte ha tillslaget relaterat till en tidpunkt utan till just ljusnivån och då är det den man ska mäta. Jag kommer byta "vilket år som helst nu (tm)" när jag får tid över.

När man har en sådan installation som TS med många LED borde man planerat från början för ett (eller flera) mellanreläer pga lasten. Det är den överlägset bästa lösningen. Vad man styr reläet med är en separat fråga men jag skulle satsat på ett skymningsrelä med nattsläckningsfunktion alt skymningsrelä + tidur.

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.