H hempularen skrev:
Innan du bygger med Myresjöhus, så skall du kanske läsa på lite om dem. Framförallt hur de hanterade problemet med enstegstätade fasader. Deras argumentation i rätten var i korta drag, att eftersom alla hus de byggde under perioden drabbades av fukt och mögel, så är det inget fel. Utan det är en normal egenskap för ett Myresjöhus att det skall mögla inom några år. Med det argumentet vann de i hovrätten. Men förlorade i högsta domstolen.

Nu är det väl ingen risk att drabbas av just enstegs tätade fasader vid ett nybbygge nu. Men nästa gång kan det väl låta "alla hus vi byggde under perioden har klena takstolar, det är inget fel, det är en normal egenskap att huset skall rasa ihop inom 5 år". Eller vad de nu väljer att fuska med nästa gång.
Precis sådant man vill få reda på! Tack, hade ingen koll på detta. Jag och familjen får diskutera och läsa på ordentligt!

Nu var det inte min mening att skrämma dig för mycket. Även Myresjöhus lyckas rätt ofta bygga bra hus, annars hade de inte kunnat vara så stora. Men de är också ett företag som relativt ofta låter sina advokater "bygga färdigt". Alltså huset blir aldrig helt klart, men de tvingar till sig full betalning.

H hempularen skrev:
Nu var det inte min mening att skrämma dig för mycket. Även Myresjöhus lyckas rätt ofta bygga bra hus, annars hade de inte kunnat vara så stora. Men de är också ett företag som relativt ofta låter sina advokater "bygga färdigt". Alltså huset blir aldrig helt klart, men de tvingar till sig full betalning.
Självklart bygger de även bra hus men det kan ändå vara värt att veta vilken typ av företag man har att jobba med!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.