Medlem
· stockholm
· 105 inlägg
Hej, är det värt att lägga lite tid på att försegla utsågningen för spishäll i laminatbänkskiva så att inte om det mot förmodan kommer in väta den vägen. Jag ska montera en spishäll från Ikea som har en tätningslist som sitter fast i hällen i underkant. Räcker den eller ska man ta det säkra före det osäkra? Jag tänker att man spiller och det kan koka över och dyligt.
Om det är bra att skydda, vad för slags försegling ska man använda?
Om det är bra att skydda, vad för slags försegling ska man använda?
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
Ikea vill att du använder silikonS somesundaymorning skrev:Hej, är det värt att lägga lite tid på att försegla utsågningen för spishäll i laminatbänkskiva så att inte om det mot förmodan kommer in väta den vägen. Jag ska montera en spishäll från Ikea som har en tätningslist som sitter fast i hällen i underkant. Räcker den eller ska man ta det säkra före det osäkra? Jag tänker att man spiller och det kan koka över och dyligt.
Om det är bra att skydda, vad för slags försegling ska man använda?
Medlem
· stockholm
· 105 inlägg
Medlem
· stockholm
· 105 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

