Hej

Jag håller på att bygga en liten hockeyrink i trädgården:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter en massa spolande har jag fått en OK yta på isen.

Nu funderar jag på om det finns något sätt att till rimlig kostnad och insats skydda isen mot snö och slask. Sist det kom snöblandat regn sabbades isen rejält.

• Gilla
redarn och 1 till
  • Laddar…
Om några månader kommer ingen slask och snö, är det inte bara att vänta tills dess?
Sorry, kunde inte låta bli....
Men till frågan så kan jag inte tillföra något vettigt.....

Ingen aning, men hur gick det med ljuset?

Robert63 skrev:
Ingen aning, men hur gick det med ljuset?
Inte löst ännu men det lutar åt att jag på varje kortsida monterar höga brädor med en strålkastare högst upp vinklad nedåt Sitter strålkastarna för lågt bländar de.

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
Har funderat lite på ditt problem. Jag växte upp i hockeyringar utan konstfruset, och de fanns inga metoder för att skydda isen, en breeeed snöraka var det som gällde, som man även skyfflade vattnet med. När Frölunda Hockey hade sin senaste utematch hade de heller ingen lösning mer än att förlita sig till vädret, men de hade ju konstfruset så det underlättade nog en del. Vore intressant om någon delgav en klurig lösning.

En stor presning, en stötta i mitten och ett rep tvärsöver stöttan och rinken för att hålla ett fall runtom.

Spola med varmvatten på en gammal trasmatta som dras runt för att jämna ut ibland.

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
engs
Även om jag växte upp med en månskensrink har jag inga bra svar på att få isen jämn annat än att spola.
Kommer mest ihåg det eviga skottandet (fullstor rink), många timmars skottande för någon timmes spel på knagglig is innan man skulle hem och käka middag. Hade man tur kom någons farsa med en traktor och tog det mesta.

Roligt med en egen rink i trädgården! Om jag inte minns fel var det Eric Lindros farsa som fixade rink i deras pool vintertid (eller om han byggde en rink som du gjort) för att Eric skulle kunna träna extra som grabb. :)

Redigerat:
I min ungdom (60-70 tal) så plogade kommunens gubbar isen på min lokala utomhusrink med en "Belos", en kraftig tvåhjulstraktor. Som jag minns det hade de både ett blad för snöröjning och ett skarpt blad för att "sickla" isen. Belos maskinerna finns på blocket för "varierande" siffror. - kan vara billigare att köpa maskin än att bygga en ishall...

Redigerat:
Vad är problemet? Att det kommer slask, bara att skrapa bort.
Eller att isen smälter pga plusgrader, då gäller det att köpa en massa frigolit och lägga på i tid.

Protte

Ett tak. Helt enkelt.
Av lite reglar och en stor engångspresenning, det kommer säkert att gå åt he---e när det kommer blötsnö men du har ju provat i alla fall då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.