Tack för det snabba svaret. enligt ritning så går den inte till en annan brunn bara till gemensam avloppsledning. Det blåser upp avlopps lukt, men jag har inte märkt av det förut (har bott 1 år i huset). Tycker du att jag ska sätta dit ett helt vattenlås?.
Är det verkligen skuret? Ser så ojämt ut på kanten. Nästan som att en gnagare har hittat fram och gjort sig en större ingång.
Vad jag har fått lära mej, så får man inte ha vattenlås i en bastu, jag vet inte den byggtekniska orsaken, men jag vet i alla fall att bastuns avlopp bör mynna ut i/ovanför duschens vattenlås, så att det blir fritt rör till bastuns avlopp.
Om det inte är alltför gammalt borde du kunna få tag på en ny insats. När jag flyttade in så saknades insatsen i en golvbrunn. Med ett måttsatt foto på brunnen kunde jag hitta en passande insats i en butik. För dig borde det vara enklare då du har den trasiga insatsen att titta på.
Erik
Erik
Tack för alla råd och funderingar.
Jag tror inte det är en råtta.
Tittade i golvbrunnen vid duschen och det fanns inget extra hål i den, så den går rakt ut till avloppsröret, jag fattar inte vad det har gjort, eller joo det gör jag, allt i badrummen och dushrummen är gjorda av klåpare. Typ plastmatta under kaklet i källaren och uppe.
Finns mer små fel.
Det ser så proffsigt ut när man tittar fort, men börjar man granska lite så har de gjort enkelt för sig, med kakling och sånt.
OT: Joo jag ska byta ut vattenlåset sen får jag fylla lite vatten där ibland.
mvh: Marko
Jag tror inte det är en råtta.
Tittade i golvbrunnen vid duschen och det fanns inget extra hål i den, så den går rakt ut till avloppsröret, jag fattar inte vad det har gjort, eller joo det gör jag, allt i badrummen och dushrummen är gjorda av klåpare. Typ plastmatta under kaklet i källaren och uppe.
Finns mer små fel.
Det ser så proffsigt ut när man tittar fort, men börjar man granska lite så har de gjort enkelt för sig, med kakling och sånt.
OT: Joo jag ska byta ut vattenlåset sen får jag fylla lite vatten där ibland.
mvh: Marko
Hej jag har svaret på min undran(efter ett år, skulle ha lyssnat på er).
Hade anticimex här idag och han sa att det var gjort av en råtta (usch)!!!.
Har sett att brunngallret har varit på sniskan och bastu dörren varit öppen, har trott att det är sambon som städat bastun, så vi har haft råttor springande i huset.
Hade anticimex här idag och han sa att det var gjort av en råtta (usch)!!!.
Har sett att brunngallret har varit på sniskan och bastu dörren varit öppen, har trott att det är sambon som städat bastun, så vi har haft råttor springande i huset.
Klicka här för att svara