Bor i ett hus från 1911 & har bytt ut ett fönster som med åren har gett upp. Satte dit ett "likadant" men med moderna glas. Eftersom husets väggar är lager på lager genom tiderna, med plank, gamla järsgårdar, träfiberskivor & hö i väggarna om vartannat, skummade jag fast fönstret för att slippa kapa upp ett stort hål & regla om, ny panel och allt det skulle innebära. Märker att det är en del luftväxling i själva väggen och ville inte skumma ända ut under fönstersmygen för att säkerställa fortsatt god luftväxling och för att inte flytta på frostbarriären. Tidigare fönster var bara drevat med lite lintrassel och det har aldrig varit problem med vare sig, kallras, fukt eller frost med det tidigare fönstret. Allt är torrt och det finns inga tecken på skador.

Skall jag skumma ända ut under fönstersmygen eller skall jag låta det vara så likt det gamla som möjligt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.