M MBZV #1 Renoverare · 226 inlägg 30 okt 2022 07:27 MBZV Renoverare 226 inlägg 30 okt 2022 07:27 #1 Hej Ska montera ett öppningsbart pvc-fönster (strl 9x10). Ska man använda sig av skum eller drevremsa? Tidigare monterade pvc-fönster i huset är skummade. Isf, vilka produkter använder ni er av? Fönstret monteras med karmhylsa.
Hej Ska montera ett öppningsbart pvc-fönster (strl 9x10). Ska man använda sig av skum eller drevremsa? Tidigare monterade pvc-fönster i huset är skummade. Isf, vilka produkter använder ni er av? Fönstret monteras med karmhylsa.
B BjörnEng #2 Medlem · 86 inlägg 30 okt 2022 07:34 BjörnEng Medlem 86 inlägg 30 okt 2022 07:34 #2 Jag använde svällband typ https://www.byggmax.se/fönsterdrev?...0rYrimxiEvYEY9Iaq65oeQaAiZ8EALw_wcB#913=56510 när jag monterade altandörr. Tyckte det var smidigare än skum, inte lika kladdigt och ingen risk att karmen skevar.
Jag använde svällband typ https://www.byggmax.se/fönsterdrev?...0rYrimxiEvYEY9Iaq65oeQaAiZ8EALw_wcB#913=56510 när jag monterade altandörr. Tyckte det var smidigare än skum, inte lika kladdigt och ingen risk att karmen skevar.
M MBZV #3 Renoverare · 226 inlägg 30 okt 2022 08:29 MBZV Renoverare 226 inlägg 30 okt 2022 08:29 #3 Såg ju riktigt smidigt ut! Ska kolla upp i veckan