Hej,
Vi planerar en attefallstillbyggnad och det ska inkluderas en konstruktionsritning.
Jag satt i några linux-program som librecad och freecad och gjorde en första skiss. Men det slutade med att jag fick exportera till jpg-format och justera lite linjer i Paint i Windows.
Tänkte bara höra om ni ser något ni reagerar över i detta utkast.
Botten är en betongplatta, 100 mm.
Sen murat Leca i 750 mm.
Virket blir 45 * 175 i konstruktionen.
I golvet 45 * 225.
Skalan tycker jag inte blev helt ok, vilket kan bero på min okunskap om linux-programmen jag nämnde.
Ja ser ni något som föranleder att det helt enkelt inte är gott nog får ni gärna kommentera.
Mvh
Fredrik
Vi planerar en attefallstillbyggnad och det ska inkluderas en konstruktionsritning.
Jag satt i några linux-program som librecad och freecad och gjorde en första skiss. Men det slutade med att jag fick exportera till jpg-format och justera lite linjer i Paint i Windows.
Sen murat Leca i 750 mm.
I golvet 45 * 225.
Skalan tycker jag inte blev helt ok, vilket kan bero på min okunskap om linux-programmen jag nämnde.
Ja ser ni något som föranleder att det helt enkelt inte är gott nog får ni gärna kommentera.
Mvh
Fredrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gissar att det ska vara en sektion? Ritningen är inte ”fackmannamässig”. Alla ingående delar ska redovisas, dvs dimension på virke, isolering, tätskikt, taklutning, infästningar mm.
Vill inte vara oförskämd, men jag får inte riktigt ihop det. Ett alternativ på program är Sketchup som finns på web. Och du får rita förhand. Men kommunen vill att det ska vara ”fackmannamässigt”.
Vill inte vara oförskämd, men jag får inte riktigt ihop det. Ett alternativ på program är Sketchup som finns på web. Och du får rita förhand. Men kommunen vill att det ska vara ”fackmannamässigt”.
Hör har du lite K-ritningar på en trävägg på betongplatta som du kan ta inspiration av..F fredand44 skrev:Hej,
Sen murat Leca i 750 mm.
I golvet 45 * 225.
Mvh
Fredrik
[bild]
Klicka här för att svara