Y
När allt nästan var färdigt så började det ju såklart att krångla med en mutter och ojsanhoppsan så hade jag ingen koll på de 4 sladdarna längre...

Enda testverktyg jag har är en sån faspenna som lyser ifall det är spänning..

Jag jag göra som så att jag vrider vredet till steg 1, se vilken kabeln som blir strömförande och sätta den på 1:ans platt-kontakt...

fast- det är 4 kablar med 6 steg på vredet, hur löser jag det då, bara se vilken kabel som får pennan att lysa och sätta den på 2ans kontakt osv? eller hur är de fördelade mot vredets 6 steg?

svårare behöver det väl inte vara, eller?

Jag skulle nog rekommendera att du köper en billig multimeter och ohmmäter i stället - du kan slinta med dom lösa tåtarna.:@

Redigerat:
Är inte kopplingsplinten och trådarna märkta?? det brukar dom vara

Jag skulle nästan säga att du är chanslös utan kopplingsschema.

elementen serie och parallellkopplas eller kopplas inte alls i olika kombinationer.

Med 4 trådar kan du ha 3 eller 4 element i plattan.

Lägg ner eller skaffa ett internschema.

Protte

Allt går, det är bara det omöjliga som tar lite längre tid. :)

//Patrik

Y
var på trådana brukar de märkningarna vara för jag har då inte sett det de gångerna jag har bytt plattor tidigare?

och ja, jag ångrar att jag inte satte tejp eller något, hehe

34926.jpg

bara o prova sig fram, kan man åka till månen så kan man koppla in plattorna :)

Y
slog mig nu att det bor en elektriker i byggnaden så ska nog lösa sig :)

Kolla hur de andra plattorna är kopplade kanske?

men det är ju klart som korvspad
Kopplingsschema
ETH 6060-2U 061010-1 ETH 6060-4U, 8060-
1U,8060-2U 061010-2

Så det är ju bara att få tag på ett schema då.

Protte

Japp....scheman finns på sista sidan....

Y
berörande sidan så blir jag dock lite förvirrad när det är en helt annan spis men kanske är samma schema för det? hehe

Märkningen på trådarna brukar bestå av streck målade/ritade på ledarna, 1 streck för 1, 2 streck för 2 osv

Yrrol skrev:
berörande sidan så blir jag dock lite förvirrad när det är en helt annan spis men kanske är samma schema för det? hehe
Det är samma, då spisplattorna är likadana i stort sett på alla spisar av "gammeldags" (läs bästa :) ) modell.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.