Hej!
Bor i ett gammalt hus med många mer eller mindre snygga tidigare renoveringar. Huset har många fina detaljer som kanske inte riktigt respekterats. Första delen av huset är byggt 1890 och sedan har det byggts på och fixats med i etapper.
Nu tänkte vi att det var dags i alla fall att börja fixa med ytorna inomhus. Ta ner gammal knottrig tapet, spackla och måla fint. Är inte intresserad av att gipsa om innerväggarna med undrar vad jag ska göra med vissa speciella etapper.
Tips tages tacksamt emot. Funderar på att använda renoveringstapet enbart på vissa ställen men planen är att bredspackla och sedan måla.
Bor i ett gammalt hus med många mer eller mindre snygga tidigare renoveringar. Huset har många fina detaljer som kanske inte riktigt respekterats. Första delen av huset är byggt 1890 och sedan har det byggts på och fixats med i etapper.
Nu tänkte vi att det var dags i alla fall att börja fixa med ytorna inomhus. Ta ner gammal knottrig tapet, spackla och måla fint. Är inte intresserad av att gipsa om innerväggarna med undrar vad jag ska göra med vissa speciella etapper.
Tips tages tacksamt emot. Funderar på att använda renoveringstapet enbart på vissa ställen men planen är att bredspackla och sedan måla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med tanke på hur underlaget ser ut och att materialen växlar så kan du få problem med sprickor om du bara bredspacklar då underlagen rör sig olika efter fuktighet och temperatur.
Jag hade nog börjat om från grunden och tagit bort alla renoveringslager tills jag nått "originalväggen" och sedan kört vidare därifrån.
Jag hade nog börjat om från grunden och tagit bort alla renoveringslager tills jag nått "originalväggen" och sedan kört vidare därifrån.
Klicka här för att svara