.....i grabbens rum och skruven satt hårt! Och jag hade ingen riktig nyckel så skiftnyckeln fick duga. Jag vred, hörde inget pysande ljud, vred lite till, inget pys, lite till å lite till och..............fontän!! :eek:

60-graders varmvatten sprutade ur elementet. Paniken infann sig och jag försökte för allt jag var värd skruva tillbaks "luftnings-skruven" men med det rättså varma vattnet sprutandes ut hålet med ett ordentligt tryck så var det helt omöjligt att få tillbaka den! Jag Skriker på min sambo på nedervåningen att hon måste komma fort som fan. Hon står och fönar håret och hör ingenting! Jag ropar på min 5-årige son som sitter och spelar datorspel i rummet intill. "Hämta mamma NU!!". Men eftersom han är 5 år så måste jag först svara på varför han ska hämta mamma, och vad jag gör och varför jag gör det jag gör och varför hela hans rum är fyllt med vatten. Tillslut fattar min sambo att nått inte står rätt till och kommer till undsättning. Hon får sitta och hålla emot fontänen med en handduk medan jag pinnar ner och stänger av vattnet.

Där och då börjar vi fort som attan torka upp allt vatten som motsvarade drygt två fulla skurhinkar. Vi får upp alltsammans på 5-10 minuter. Och nu kommer min fråga.

Hur långt ner i skiten sitter jag? Detta skedde på övervåningen, vi har trä-bjälklag, gipsväggar och på golvet ligger en limmad plastmatta som har en uppskuren, liten ruta som förra ägaren har skurit lös, mao en passage för vattnet att slinka in.

Jag har ringt mitt försäkringsbolag som ska komma till veckan med en hygrometer och checka så allt står rätt till, men nu är det lördag och jag kan inte sova pga det här.

Hur illa är det?

En rejäl "husmorsskurning"behöver inte orsaka några större skador, det torkar upp, de skador du riskerar är väl fläckar på tapeter osv.. av "smutsvattnet"
Det är när det läcker lite , länge, som man oftast får skador, eller om det handlar om en "flod"med hundra liter vatten eller så,
Eftersom du var med när det hände och därför hann torka upp ganska omgående, så är det troligen ingen fara,
Är du orolig så kan du öka värmen ett tag, så torkar det som eventuellt sugits in , lite fortare..

Mäster skrev:
En rejäl "husmorsskurning"behöver inte orsaka några större skador, det torkar upp, de skador du riskerar är väl fläckar på tapeter osv.. av "smutsvattnet"
Det är när det läcker lite , länge, som man oftast får skador, eller om det handlar om en "flod"med hundra liter vatten eller så,
Eftersom du var med när det hände och därför hann torka upp ganska omgående, så är det troligen ingen fara,
Är du orolig så kan du öka värmen ett tag, så torkar det som eventuellt sugits in , lite fortare..
Ok, det var ju skönt att höra. Problemet är ju att det där j-vla elementet inte alls blev luftat trots min tappra insatts, så det är fortfarande iskallt.

Har du ingen kupévärmare till bilen? Brukar göra underverk, annars finns det billiga konvektorelement med fläkt. Funkar väldigt bra.

lufta? ... det kom ju vatten så luften finns ej. Kolla termostaten istället. Pinnen har kanske fastnat -motionera den litet
gaia

gaia skrev:
lufta? ... det kom ju vatten så luften finns ej. Kolla termostaten istället. Pinnen har kanske fastnat -motionera den litet
gaia

Hehe, slit inte ut pinnen bara! :rolleyes:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.