Håller på att inreda vinden och lägger 22mm spånskivegolv.
Undrar över vilken typ av skruv man bör använda.
Försänkt fattar jag men skall den vara helgängad eller inte ?
Skall sponten limmas?
 
puttrix skrev:
.......men skall den vara helgängad eller inte ?
Skall sponten limmas?
Viktigast är längden ( ;) ops) menar skruven......
Längd runt 50 mm ok men gärna runt 60.
Har inte någon större betydelse med gängan i spån.
Slösa med limmet!
 
Köp inte gunnebos skitskruv bara. Köpte långa trallskruv till regelverk(?), och spåren i skallen har pajat på 95% av dem. Trodde det var bra grejer ju... >:(
 
57 spånskiveskruv e underbar där. Å mycke lim. annars kommer du att ångra dig när golvet knarrar.... Det första du ska göra är att mäta ut typ 62 cm vid varje sida av rummet som du skall lägga spånet i och sen slå en linje. då kan du använda denna att följa för att få en rak första rad. Sen går allt som en dans. Lycka till. jag kör 4 skruv i varje bjälkrad ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.