2 435 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Skruvtips
Kommer inom kort att påbörja ett trädäcksbygge (direkt på mark) med 45x95 reglar och 28x120 trall. Vilken trallskruv rekommenderar ni? Endast ca 25% av däcket kommer att täckas av simsen, resten blir "oskyddat".
I och med att jag ska bygga ramverket direkt på befintlig stenterass tänkte jag skruva utan vinkelbeslag, så även där undrar jag vilken skruvtyp/dimension jag bör använda?
/Lars
I och med att jag ska bygga ramverket direkt på befintlig stenterass tänkte jag skruva utan vinkelbeslag, så även där undrar jag vilken skruvtyp/dimension jag bör använda?
/Lars
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Du bör nog försöka få upp regelverket några centimeter , kanske några stenplattor under , dom kommer annars att vara lite illa ute och inte må bra ,p.g.a. fukt , vatten , övrig skit ,
Det där med dim på skruv är lite diffust , , den ska gå igenom så den drar ordentligt
Trallskruv med torx 20 drar bra och hoppar inte
Det där med dim på skruv är lite diffust , , den ska gå igenom så den drar ordentligt
Trallskruv med torx 20 drar bra och hoppar inte
Är inte proffs på skruvar , vet bara av erfarenhet , att ,biltemas förra skruv med krysspår var för mjuk , hur den är som finns i dag vet jag inte , det är en uppsjö av olika trallskruv , men köp något i rostfritt , sedan finns olika sorters rostfritt , för oss lekmän på skruv , så är rostfritt en dito produkt att skruva , kvalitet har inte en susning på det , kommer säkert in någon här med info
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Medlem
· västra götaland
· 160 inlägg
Jag la 34x145 trall med 4,8x75mm rostfri syrafast (A4) skruv från skruvgrossisten i sommar. Verkar vara bra kvalite på skruven. Av 4000 skruv så gick två av och det var när jag skruvade i kvistar.
För trall så ska man väll ha minst födubbla tjockleken på trallen i skruvlängd.
För trall så ska man väll ha minst födubbla tjockleken på trallen i skruvlängd.
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Jag kör alltid Essve, har bara goda erfarenheter av dem. Jag skulle köra på 56mm lång skruv. Jag har lärt mig att skruven ska vara dubbelt så lång som det man ska skruva fast...på ett ungefär...
Sen kör jag numera aldrig något annat än torx, grymt bra fäste!
Sen kör jag numera aldrig något annat än torx, grymt bra fäste!
Medlem
· västra götaland
· 160 inlägg
Ja, torx är givet. Hade aldrig köpt något annat.
Jag gjorde en borrmall som jag använda för att förborra hållen i min trall så man alltid fick hålen med samma avstånd från kanten. 25mm körde jag. 20mm hade kanske varit bättre.
I ändarna så borrade jag hålen i vinkel för inte behöva sätta skruvarna lika nära kanten för att minska risken för sprickor.
Jag gjorde en borrmall som jag använda för att förborra hållen i min trall så man alltid fick hålen med samma avstånd från kanten. 25mm körde jag. 20mm hade kanske varit bättre.
I ändarna så borrade jag hålen i vinkel för inte behöva sätta skruvarna lika nära kanten för att minska risken för sprickor.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Byggde min altan på 95 kvm förra året, körde ja enbart essve skruv, helt klockrena, i år byggdes altanen ut med 40 kvm, använde då byggmax A2 skruv, betydligt sämre grejer, fullkomligen åt upp bits, och gick av flera ggr, så köp riktiga grejer
Klicka här för att svara