Jag skulle sätta upp en hylla häromdagen och när jag ska drar åt skruven med skruvdragaren så lossnar hela skruvhuvudet. Resten av skruven är kvar helt inne i pluggen... Är det någon som har en idé om hur jag kan få ut den? Testat att vrida ur skruven med en tång med smalare skaft men det går inte att rucka på den.
Vad är det för material i väggen?H hubbe87 skrev:Jag skulle sätta upp en hylla häromdagen och när jag ska drar åt skruven med skruvdragaren så lossnar hela skruvhuvudet. Resten av skruven är kvar helt inne i pluggen... Är det någon som har en idé om hur jag kan få ut den? Testat att vrida ur skruven med en tång med smalare skaft men det går inte att rucka på den.
/Höghus
Jag skulle nog borrat ur den, eller kanske blåst på med en brännare och smält plasten. Finns antagligen enklare sättH hubbe87 skrev:Jag skulle sätta upp en hylla häromdagen och när jag ska drar åt skruven med skruvdragaren så lossnar hela skruvhuvudet. Resten av skruven är kvar helt inne i pluggen... Är det någon som har en idé om hur jag kan få ut den? Testat att vrida ur skruven med en tång med smalare skaft men det går inte att rucka på den.
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Spetstång
Produkter som diskuteras: "Spetstång"
Spetstänger
Spetstänger, även kända som långnäbbstänger, är ett populärt verktyg inom många yrkesområden, som elektronik, smyckesmakeri, och mekaniska jobb. Dessa tänger har en smal, spetsig näbb, vilket gör att de kan nå in i trånga utrymmen
Läs mer
Ja, jag tror nästan det är det enklaste alternativet... det är ett nattduksbord/hylla egentligen, och problemet är att jag satte upp första hyllan på andra sidan sängen innan dess så om jag flyttar denna lite så blir det inte symmetriskt. Men får väl leva med detM Mansson84 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Vad är det för plugg då? Ser ut som skruven är för stor för pluggen och kanske går för tungt och därför gick den av.........
Är den dragen så hårt så den gick av lär nog inte en tång få tillräckligt tag för att få loss den. Möjligen om du sprutar in lite 5-56 för att minska friktionen mot pluggen.H hubbe87 skrev:
Går det att göra nytt monteringshål i hyllan så du kan få den där du vill?
/Höghus
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden