Byggahus.se
Jag kollade runt lite på ebay men fick inte ner det så mycket i skillnad. Nu blev det ju samma fast 400kr mer, det gör mig inget. Slagskruvdragaren finns med på toolab om du kollar under dragarna
 
Det är ju inte samma maskiner dock, bla är ju både 480'n och 129'an kolborstfria. Missförstå mig inte. Vill inte klanka ned på ditt inköp, utan ville bara tipsa om att det finns andra alternativ också.
 
DeWalt och Bosch blå skruvdragare passar för en hemmapulare eller för lättare jobb men inte som rena proffsmaskiner.
DeWalt har blivit bättre men har fortfarande en bit kvar.

.[/QUOTE]

Måste bara lägga in en protest här. Är hantverkare och använder elverktyg varje dag både i jobbet och kvällstid hemma med renovering. I mina ögon slår blå bosch makita alla dar i veckan. Har en drös av båda, jämför tex 10.8v skruvdragrna och skåda ljuset;).

För mig köps makita för det bättre priset (oftast) och bosch köps de jag vill ha (festool sänksåg och figursåg). Milwaukee användes under flera år. Grymt starka verktyg men brann alltsom oftast, bra garantier gjorde detta aber detsamma.

Hitachi har jag endast en elhyvel av som jag är nöjd med, men skruvdragrna passar mig inte alls.

Med detta sagt vill jag påpeka att alla ovanstående är ganska likvärdiga, välj dom som passar bäst, i handen eller plånboken och var nöjd. Men att säga att en av dom inte lämpar sig för proffsbruk är direkt felaktigt! My two cents..
 
123abc skrev:
De skruvdragare jag trivs bäst med är Milwaukee, Makita och Hitachi de fungerar och håller men kontrollera alltid att maskinerna har en riktig växellåda och inte något plast skräp.
Laddaren till min Hitachi låter som ett flygplan och jag funderar på om den kräver ett eget kärnkraftverk, ljudet på laddaren är även något man bör tänka på idag.

DeWalt och Bosch blå skruvdragare passar för en hemmapulare eller för lättare jobb men inte som rena proffsmaskiner.
DeWalt har blivit bättre men har fortfarande en bit kvar.

Jag använder mina skruvdragare väldigt hårt och borrar mycket med dem, men det är då man märker skillnaderna på maskinerna.
Jag håller helt med om detta. Övergår alltmer till Milwakuee när jag vill ha kraftfulla maskiner som håller (men Festool för en del finlir).
 
Dof jag kollade faktiskt på det paketet du tipsade om när verkter.se hade det för 3500kr. Men det kostade typ 5-6 nu och de ville jag inte betala. Sen ska jag som sagt ha de hemma i huset så det blir väl använt men kanske inte så hårt. Vi får se om jag blir nöjd eller inte :). Kör blå Bosch idag och har kört Hilti på jobbet. Makita som vi har på jobbet nu slog båda enligt min erfarenhet :)
 
Verktygsmärken är som religion :D
Själv föredrar jag makita för det mesta, har dock några blå bosch också. Är fullständigt övertygad att du kommer bli nöjd med ditt inköp.
 
Sen är den ju i metallic med :cool:
 
123abc skrev:
De skruvdragare jag trivs bäst med är Milwaukee, Makita och Hitachi de fungerar och håller men kontrollera alltid att maskinerna har en riktig växellåda och inte något plast skräp.
Laddaren till min Hitachi låter som ett flygplan och jag funderar på om den kräver ett eget kärnkraftverk, ljudet på laddaren är även något man bör tänka på idag.

DeWalt och Bosch blå skruvdragare passar för en hemmapulare eller för lättare jobb men inte som rena proffsmaskiner.
DeWalt har blivit bättre men har fortfarande en bit kvar.

Jag använder mina skruvdragare väldigt hårt och borrar mycket med dem, men det är då man märker skillnaderna på maskinerna.
Jag gillar makita bäst och milwaukee, men att säga att dewalt inte är proffs maskin kan jag inte hålla med om . Vi har en 3-4 dewalt maskiner som bara går och går, det ända som hänt är att batterierna gått ur tiden och ej värt att skaffa nya .
Bosch kör vi bara sticksågar med och dom är överlägsna tycker jag
 
Ingen skruvdragare slår min gamla AEG BS2E 12T
På märkskylten står det
Made for Atlas Copco Electric Tools GmbH
Winnenden, Germany
Tror att den är från 1978. Har bytt batteri en gång.
Vårdar den ömt som ett museiföremål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.