Hej

Min skruvdragare har gett upp och det är dags att köpa ny.

Vad bör man välja idag ?

Pris runt 1000kr

Helst dubbla batterier

Slagborr är inte nödvändigt

Inte för tung men den ska orka dra lite ordentligare skruvar (typ 6*100mm)

Den jag har idag är en blå Einhell inköpt på Byggmax för 8 år sedan, 14.4V.

Bolist hade ett erbjudande nyss med en hitatch dragare med 2 batterier för runt tusenlappen, kolla om de finns kvar

Kikar man på prisjakt.se så finns det även en Bosch PSR 18 Li-2 1350kr som kan vara intressant. Vilken är att föredra ur styrka, kvalité, vikt och tekniska egenskaperna ? Hur påverkar 2Ah mot 1.5Ah skruvdragaren ?

2Ah räcker 33% längre än ett 1.5Ah om volten är densamma

Okej, om man jämför en Hitachi och Bosch av samma prisklass, vilken väljer man ?
Ska troligen lägga altandäck nästa sommar också på ca 20m2

Du sitter ju i en ganska bra sits, var du nöjd med en blå Einhell inköpt på Byggmax så kan du i stort sett köpa vad som helst och fortfarande vara nöjd.

• Gilla
buspojken
  • Laddar…
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, en Makita maskin i samma prisklass som Boschen diskuteras lite i tråden "Samlings tråd med tips om verktyg till lågt pris" här på Byggahus.

Hur den står sig mot andra föreslagna maskiner kan nog andra hjälpa dig med.

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stefan N skrev:
Du sitter ju i en ganska bra sits, var du nöjd med en blå Einhell inköpt på Byggmax så kan du i stort sett köpa vad som helst och fortfarande vara nöjd.
Jo, den har verkligen förtjänat sitt pris och namn o även gjort sitt. Dragit ca 100m trallstaket (säkert 5000skruv) och mer därtill under alla 8 åren.

Ska kika på Makitan i samlingstråden, men det lutar just nu åt Hitachins fördel.

hsd
Ryobi är ett bra val

Jag hade nog skippat Ryobi. För 1kkr får man "snik sortimentet" av dom bra skruvdragarna. Hade jag varit du så hade jag satsat på en kompetent 10.8v dragare. Men som sagt hitachin på bolist är nog prisvärd...

Kanske du hade det på klart när di gjorde tråden. Men jag undrar om du funderat på om du vill ha en skruvdragare, eller en slagskruvdragare?

EDIT: Äh vänta du skrev ju det var inte nödväntigt "Slagborr är inte nödvändigt". Råkade få det till hammarborr av nån orsak....

Nödvändigt eller ej dock så finner jag slagskruvdragaren nättare och mera användbar för allt skruvande jag gör. Jag föredrar den starkt, jag vet min pappa kommer inte riktigt överens med dom.

Redigerat:
1495:- på Hornbach? Låter ju nästan för bra för att va sant?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.