Det är dax att investera in en skruvdragare, men vilken?

Är det värt att lägga ner mycket pengar? eller är det bättre att köpa en billigare och byta ofta?

Söööök...... ;)

Har kört med det mesta (mycket dessutom) och kör nu med makita (12v 3,0ah) kanondragare för någotsånär vettig peng (ca 3000 + moms tror jag) i många fall kan jag förstå att man köper billiga maskiner men just dragarn skulle nog jag köpa mig en "riktig".

jag var och kikade igår och blev tipsad om en AEG med dubbla batterier för ca 2100. Den hade dessutom samma battarifäste/konstruktion som milwaukee:n. Någon som har något att säga om denna?

AEG är absolut inga skitmaskiner så de kan du lugnt köpa utan att vara rädd.

Det är dessutom inte särskilt konstigt att AEG och Milwaukee har samma batterifäste eftersom det är AEG som gör Milwaukee-maskinerna nu mera.
Dessutom är batterisystemet med att du kan ha batteriet åt de håll som passar bäst en mycket praktisk och anvädbar finess.

Helt sant, aeg är helt ok, tillhör dom bättre "hobbydragarna".
Vi körde med atlas copco (nuv. milwaukee) innan vi bytte till makita och hade problem med batterierna som glappade efter ett tag (hände vid upprepade tillfällen), två axlar rök oxå. men det ska tilläggas att vi kör våra maskiner väldigt hårt!

Har inte vissa AEG också tillverkats av AtlasCopco tidigare? Åtminstone har jag en (gammal) AEG som det står "AEG made by AtlasCopco" på?

Atlas copco äger både Milwaukee och AEG.

Man tackar så mycket, det får bli en AEG imorgon! :)

Jag har en AEG och är mycket nöjd, stadig metallchuck och ett mycket bra grepp.... Du blir antagligen nöjd med ditt köp.

AEGn är skitbra. Mest prisvärda skruvdragare som finns.
Blir dessutom mer och mer lik Milwaukeemaskinerna, samma chuck och batteri bl a.

En proffsmaskin till semiproffspris.

Lika lätt köp som en Bosch 85a sticksåg! ;D

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.