Syrran ska köpa present till sin sambo, vilket kit är bäst för under 4kkr?

K
Jag har Makita DLX2189TJ. Lite dyrare än 4k, men helt klart värt det. DDF484 är det många som tycker som en en riktigt bra allround borrskruvdragare.

T trojlee skrev:
Syrran ska köpa present till sin sambo, vilket kit är bäst för under 4kkr?
Det finns inget batterisystem att utgå ifrån?

• Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
A
Det är väl en smaksak nästan, finns många som gör fina maskiner, har själv en Makita DDF484 som jag verkligen kan rekommendera era, men har även lånat Panasonic, Milwaukee och Hitachi (numera Hikoki) och tyckt dom varit fina. Tyvärr inga modellbeteckningar på dessa, men det har varit av proffs så sannolikt inte i det understa prissegmentet.

Men en motfråga! Finns något mer behov hos denna lyckligt lottade person? Mycket pengar ligger i batterierna.

K kniv skrev:
Jag har Makita DLX2189TJ. Lite dyrare än 4k, men helt klart värt det. DDF484 är det många som tycker som en en riktigt bra allround borrskruvdragare.
Fan vad sen stuckit i pris 484an :( jättefin maskin annars!

Nä dom har inga maskiner alls så inget batterisystem att utgå från. Kör själv bosch så är lite partisk:crysmile:

Fairlane
Hur är det tänkt att använda maskinerna?
Tunga eller lätta jobb, ofta, sällan etc?

Fairlane Fairlane skrev:
Hur är det tänkt att använda maskinerna?
Tunga eller lätta jobb, ofta, sällan etc?
Mest för mindre projekt. Byta panel, bygga friggebod osv..

Makitas 2189 kit är riktigt bra för pengarna, bredden i deras 18v system är i en klass för sig. Kommer inte behovet av andra maskiner vara superaktuellt skulle jag dock kanske överväga ett 10,8v/12v system då dom inte är så tunga men fullt tillräckliga för dom flesta arbeten i en hemmiljö.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Det spelar i stort sett ingen roll, köp de som ligger bäst i handen.

Alla de stora märkena har alla verktyg som man behöver som hemmapysslare och mycket mer. Jag har själv blå Bosch men skulle jag bli av med dem skulle jag köpa Dewalt, jag upplever deras dragare som lite tystare. Åas var min nya blå cirkelsåg den tystaste sådan jag stött på, rena drömmen jämfört med min gamla sladdmaskin.

Makita har ett stort utbud av trädgårdsmaskiner så vill man bara ha ett enda batterisystem kan det vara en idé. Dock drar stora maskiner som gräsklippare mycket ström så man behöver förmodligen ett par extra batterier.

Fairlane
Jag skulle nog fundera på 12 V maskiner till det ändamålet. Sen vill man ha en maskin som ligger bra i handen, så det blir rätt personligt. Jag var inne på att köpa en blå Bosch som skruvdragare för många år sen, men den passade inte riktigt mina händer. Provade en Hitachi och många år senare är jag lika nöjd när jag tar fram den maskinen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.