Hej!

Håller precis på att montera skåpen och undrar över dimensioner på träskruv för överskåpen. Köpte en skruv 6x70 men det visade sig bara vara gängorna som har diametern 6. Själva skruven har snarare 4,5mm. Duger dessa eller ska jag leta efter större och i så fall var finns det? Har en 45mm regel som jag drar dem i.
 
Man räknar med gängorna. Den skruv du köpte räcker inte, du måste ha mer än 1.... ;-)

6x70 räcker gott och väl.
 
Ok, 1-0 till dig!
Har 2st 60-skåp och ett 30-skåp. Funderar på att komplettera med 6mm metallexpander en bit under regeln åxå.
Min fru säger alltid att jag överdimensionerar allt men det känns skönt att veta att sakerna sitter på plats...
 
6mm expandar...sitter den i gips? Tror inte den gör så stor nytta, släpper de vanliga träskruvar kommer inte en metallexpander i gips att hålla heller.

Om du verkligen vill göra nåt overkill, kan du sätta skruva dit en regel över skåpen och sen skruva fast skåps toppen med vinkeljärn. Då kan du skruva fast regeln vart 60 cm.

Annars kan du ju låta kakellisten sitta kvar (om du har en sån). Den ger ju lite stöd med, men kanske inte lika snygg lösning.
 
Ok, tack för tips! Men jag tror jag får lugna mig och nöja mig med tot 6st 6x70i 45-regeln.
Har varken kakel list eller plats för regel över skåpet då de går ända upp (bara en täckskiva mellan skåp och tak). Borde ju iofs kunna pricka en av reglarna i taket...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.