Jag försöker hitta en skruvautomat som ej är för gips/trallskruv utan för att användas till träskruv med kullrig skalle. Finns detta eller är det lönlöst letande? Söker man så är det uteslutande för gips/trall maskinerna är för. Skruvband hittar jag ej heller med kullrig träskruv. Någon som vet om detta går att lösa?:)

Hittar inga på Essve iallafall.

Av ren nyfikenhet, vad skall du skruva?

Den typ av band som används till gips/trallskruv skulle nog inte fungera bra till kullrig skalle efter som den har platt undersida och skulle således inte lyckas tränga igenom/ klippa av plastbandet. Du skulle med andra ord skruva fast bandet med varje skruv du drar in. Det kanske finns någon lösning på det men jag har aldrig sett bandad skruv med kullrig skalle.

/Vojma

Dr Fozz skrev:
Hittar inga på Essve iallafall.

Av ren nyfikenhet, vad skall du skruva?
Försöker effektivisera lite ihopmontering av stolar på jobbet.

vojma skrev:
Den typ av band som används till gips/trallskruv skulle nog inte fungera bra till kullrig skalle efter som den har platt undersida och skulle således inte lyckas tränga igenom/ klippa av plastbandet. Du skulle med andra ord skruva fast bandet med varje skruv du drar in. Det kanske finns någon lösning på det men jag har aldrig sett bandad skruv med kullrig skalle.

/Vojma
Har tänkt på det också. Verkar vara kört då som sagt. Det som skulle kunna göras är att försänka metallflärparna till stolarna så att det det går att använda försänkt skruv istället.

Jag vet att hilti har haft en 10 mm kulrig skruv med borrspets

auricom skrev:
Jag försöker hitta en skruvautomat som ej är för gips/trallskruv utan för att användas till träskruv med kullrig skalle. Finns detta eller är det lönlöst letande? Söker man så är det uteslutande för gips/trall maskinerna är för. Skruvband hittar jag ej heller med kullrig träskruv. Någon som vet om detta går att lösa?:)
Vad för typ av skruv? Spårskruv, ph, pz ?

Ph eller pz kvittar. Det enda som är en begränsning är måtten på skruven. Får ej överstiga 5*20 och helst inte vara mindre heller.

Jag har sett någonstans skruv förpackad så att du kan skruva i den direkt ur förpackningen. Skruvarna låg på rad jämtevarandra. Man flyttade bara förpackningen till nästa skruvställe och tryckte till med den vanliga skruvdragaren, åsså nästa, å nästa. Såg rätt smidigt ut. Men fråga mig inte var jag såg det eller var man får tag på dom. Men kanske värt att leta lite.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.