Jag bor i en lägenhet som är byggd på 50-talet med betongväggar, jag har skruvat i väggarna och i taket många gånger förut men nu när jag gjorde det så fick jag en stor bubbla. Jag fick panik och skruvade ut den direkt och bubbla blev iallafall mindre men är fortfarande där.
Hur kommer detta sig och hur blir jag av med bubblan? Är det putsen som släppt på insidan och sedan har det blivit som en liten ficka på väven? Hjälp!
Hur kommer detta sig och hur blir jag av med bubblan? Är det putsen som släppt på insidan och sedan har det blivit som en liten ficka på väven? Hjälp!
3cm, men den ska inte in hela vägen eftersom jag bara tänkt hänga en tavla på den. Bubblan kom innan jag ens hunnit skruva in skruven 2cm.Centano skrev:
Eftersom tavlan ska hänga över så skar jag upp väven och det ser ut som att betongen har spruckit så det satt lösa stenar av betong där inne, har tagit ut dem nu men antar att det är min slagborr som orsakat det?
En risk när man har så kort skruv/plugg som du använder är att man inte når in i betongen utan pluggen expanderar i det skörare putsskiktet längst ut. Då spricker det gärna. Jag skulle rekommendera längre plugg och skruv som inte bara expanderar i putsskiktet.F Foggish skrev:3cm, men den ska inte in hela vägen eftersom jag bara tänkt hänga en tavla på den. Bubblan kom innan jag ens hunnit skruva in skruven 2cm.
Eftersom tavlan ska hänga över så skar jag upp väven och det ser ut som att betongen har spruckit så det satt lösa stenar av betong där inne, har tagit ut dem nu men antar att det är min slagborr som orsakat det?
Klicka här för att svara