Hej.
Har aldrig varit med om något liknande! För ca 1 månad sen tapetserade vi om vår sovrumsvägg, och nu har det plötsligt uppenbarat sig 5 st skruvspetsar som petar ut ca 5 mm genom tapeten. Dom var absolut INTE där när vi tapetserade. :thinking: Inget är skruvat från andra sidan då det är badrummet med kaklade väggar. Vad i herrans namn kan detta bero på?? Någon som har nån idé/erfarenhet av detta? :surprised:

Mvh
Rickard

Självgående skruv?

fahlis fahlis skrev:
Självgående skruv?
What?? Antar att du skämtar...? Jag började annars fundera på ev vattenläcka som gjort att träet svällt och tryckt ut skruvarna. Långsökt...?

P
Kan du lägga upp bild på det?

Vad är det för material i väggen? Gipsskiva?

R RickePicke skrev:
Hej.
Har aldrig varit med om något liknande! För ca 1 månad sen tapetserade vi om vår sovrumsvägg, och nu har det plötsligt uppenbarat sig 5 st skruvspetsar som petar ut ca 5 mm genom tapeten. Dom var absolut INTE där när vi tapetserade. :thinking: Inget är skruvat från andra sidan då det är badrummet med kaklade väggar. Vad i herrans namn kan detta bero på?? Någon som har nån idé/erfarenhet av detta? :surprised:

Mvh
Rickard
Det kan tyvärr vara att något klappträ (inkorrekt definition) har lekt med stiftpistol felaktigt, stiftas lappar på skivor hos leverantören kan någon använt fel verktyg och inte fått ut hela stiftet som sedan kryper ut med tiden, speciellt nu när allt är riktigt torrt.
Är du säker på att det är skruvspetsar och inte dyckert som saknar skalle, häftstift, spik till spikpistol det ser lätt lika ut som skruv.

Mvh P-A

P Plj skrev:
Kan du lägga upp bild på det?
Jag kan lägga upp bild på det senare ikväll, jobbar till 22:00...

P Pagno skrev:
Det kan tyvärr vara att något klappträ (inkorrekt definition) har lekt med stiftpistol felaktigt, stiftas lappar på skivor hos leverantören kan någon använt fel verktyg och inte fått ut hela stiftet som sedan kryper ut med tiden, speciellt nu när allt är riktigt torrt.
Är du säker på att det är skruvspetsar och inte dyckert som saknar skalle, häftstift, spik till spikpistol det ser lätt lika ut som skruv.

Mvh P-A
Tack för svar!
Jag har bara sett det på bild än, det var frugan som uppmärksammade det. Jag är på jobbet. Det såg ut som skruvskallar och dom sitter lixom i en lodrät rad precis som att det var en regel där. Jag ska meddela bilder och mer info ikväll/ imorrn när jag sett det med egna ögon.

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
L lordi skrev:
Det är med 99% säkerhet gips. Har inte borrat något i den så jag vet inte. Men alla andra väggar jag borrat i har gips.

L lordi skrev:
Gipsskiva ja

R RickePicke skrev:
Tack för svar!
Jag har bara sett det på bild än, det var frugan som uppmärksammade det. Jag är på jobbet. Det såg ut som skruvskallar och dom sitter lixom i en lodrät rad precis som att det var en regel där. Jag ska meddela bilder och mer info ikväll/ imorrn när jag sett det med egna ögon.
Denna gång skriver du "skruvskallar", jag utgår från att det du menar är spetsar, annars är det ett vanligt fenomen att skruven antingen missat regeln och kryper ut eller dragits av och kryper.
Men jag utgår att det är en liten felskrivning.

/P-A

P Pagno skrev:
Denna gång skriver du "skruvskallar", jag utgår från att det du menar är spetsar, annars är det ett vanligt fenomen att skruven antingen missat regeln och kryper ut eller dragits av och kryper.
Men jag utgår att det är en liten felskrivning.

/P-A
Ja sorry. Skruvspetsarna ska det naturligtvis vara

Här kommer en bild. Det ser ut som typ dyckert, och det är ju skallen på den man ser. Väggen sviktar lite också när man trycker på den.

• Dyckert synlig i sviktande vägg med mönstrad tapet och en hand som trycker på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R RickePicke skrev:
Här kommer en bild. Det ser ut som typ dyckert, och det är ju skallen på den man ser. Väggen sviktar lite också när man trycker på den.
Antar att det är det ”vanliga” fenomenet då, som tidigare nämnt, att dom krupit ur?

Jag tror att de fäst upp skivan med spikpistolen. Sedan gått efter och skruvat. Efter tapetseringen har ni tryckt till väggen, och då den inte legat dikt an regeln, så tittat spiken fram

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.