Hej och hå!

Har totalt fått hjärnsläpp. Håller på och lägger massivt trägolv och är på de sista tre brädorna. När jag nu ska skruva fast brädorna så tar skruvdragaren i väggen och radiatorn när jag ska vinkla rätt (alltså snett 45 grader) för att skruva.

Hur löser jag detta? Finns det något tillbehör till skruvdragaren som jag kan koppla på? Något annat verktyg? Helst inte något som är alldeles för dyrt, budgeten sprack för ett par månader sedan i det här bygget.

Finns vinkelväxlar i alla möjliga prisklasser till skruvdragare, själv har jag en vinkelskruvdragare till denna typ av uppdrag men det beror på att vi inte räknar in verktygen i våra budgetar, dom går på ett ”annat konto”. Sista brädan har jag inte kommit på något elegant sätt att få fast, jag brukar dra en skruv uppifrån och hoppas att golvlisten täcker.

PeterFalun
Har precis lagt massivgolv

vi sådana trånga ställen har jag borrat ett försänkningshål uppe på golvplankan, skruvat fast och pluggat hålet.

• Gilla
BlueX och 1 till
  • Laddar…
Det går ju också att använda vanlig spik för sista brädan. Krök den lite grann i en svag båge och slå ner den rakt ner ute i kanten. Spiken kommer då att leta sig inåt och dra fast brädan. Använd dorn den sista biten.

• Gilla
BlueX och 1 till
  • Laddar…
PeterFalun
Träyta med tydliga ådringar och en inborrad försänkt skruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

PeterFalun
Elektrisk skruvdragare som skruvar fast en skruv i trämaterial vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fremax
  • Laddar…
PeterFalun PeterFalun skrev:
[bild]
En sån där skulle man ha. Vad heter den?

PeterFalun
vinkelväxel

• Gilla
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.