hej!

Ska lägga en golvspån skiva 22 mm ovan på ett undergolv av råspont. Det är rätt kupiga råspont brädor som ligger där har, hyvlat/slipat ner det värsta. Tanken är att få ett slätare golv att lägga klickgolv på sen. Nu till funderingen.
Ska spånskivan limmas och skruvas?
Ska spån skivan ligga flytande med lumpapp emellan?
Ska spån skivan skruvas men inte limmas och med lunpapp emellan?

Har fått så många olika svar:)
 
R ruffrider skrev:
Det är rätt kupiga råspont brädor som ligger där har, hyvlat/slipat ner det värsta. Tanken är att få ett slätare golv att lägga klickgolv på sen.
Då tycker jag du ska flytspackla:)
Det är mycket roligare och går snabbare.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Då tycker jag du ska flytspackla:)
Det är mycket roligare och går snabbare.
Näe det är nog inget alternativ.
Delar av golvet är glesreglat där det kapats upp för att lägga ner ny el.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.