3 005 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Skruva ihop flera fönsterkarmar
Har tre fasta fönster som jag skall skriva ihop.
Kommer använda karmhylsor för detta ändamål men undrar vad jag jag skall täta mellan dessa med.
Vad rekommenderar ni?
Inget, endast drev, drev och silikon, endast silikon eller annat?
Undrar nämligen då karmarna blir nästan helt täta emellan om man bara sätter ihop de mot varandra men då de är fastafönster så sitter inte karmhålen i mitten, vilket gör att de bågnar när man skruvar ihop dem och då blir det svårt med tätningen.
Kommer använda karmhylsor för detta ändamål men undrar vad jag jag skall täta mellan dessa med.
Vad rekommenderar ni?
Undrar nämligen då karmarna blir nästan helt täta emellan om man bara sätter ihop de mot varandra men då de är fastafönster så sitter inte karmhålen i mitten, vilket gör att de bågnar när man skruvar ihop dem och då blir det svårt med tätningen.
Produkter som diskuteras: "karmhylsor"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Tycker att det fungerar bäst att häfta fast syltätning mellan karmarna.F Flavve skrev:Har tre fasta fönster som jag skall skriva ihop.
Vad rekommenderar ni?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden