Hej!
Vet inte om detta inlägg passar in här men, en fråga som säkert är väldigt lätt att svara på kanske.
Jag har lagt nytt golv i rummen och ska montera vanlig platt tröskel, ska den skruvas fast eller går det att köra med spikpistol eller vad tycker ni?
Vänligen
Johan
Vet inte om detta inlägg passar in här men, en fråga som säkert är väldigt lätt att svara på kanske.
Jag har lagt nytt golv i rummen och ska montera vanlig platt tröskel, ska den skruvas fast eller går det att köra med spikpistol eller vad tycker ni?
Vänligen
Johan
Hej!
Det är en sånhär, fast slät på båda sidor då jag kapat den själv.
http://static.byggmax.com/image/products/472x472/114208_472x472.jpg
Det är inget som trycker den från ovansidan, ingen dörrkarm eller så.
Vänligen
Johan
Det är en sånhär, fast slät på båda sidor då jag kapat den själv.
http://static.byggmax.com/image/products/472x472/114208_472x472.jpg
Det är inget som trycker den från ovansidan, ingen dörrkarm eller så.
Vänligen
Johan
denna tröskel ligger löst klämms fast av dörrkarmarna, men vill man ha kaffeved kan man köra med den kära spikpistol i ekträlillenJ skrev:
Var den för lång i båda ändar !
Den trycks aldrig ner av sidorna,den ligger mellan dörrkarmen i normala falllillenJ skrev:
men eftersom du kapat i båda ändar,så är det vettigaste alternativet att limma fast den
Skruva med två kullerförsänkta mässingsskruv. Var försiktig så du inte får "kanter" som strumporna fastnar i...
Skulle aldrig limma, du kanske behöver ta bort den ngn gång.
Nyare karmar ligger inte på tröskeln, men du verkar ju inte ha karm utan bara ett "hål".
Mässing är snyggast, ingen annan anledning (funkar med all rostakyddad skruv)
Skulle aldrig limma, du kanske behöver ta bort den ngn gång.
Nyare karmar ligger inte på tröskeln, men du verkar ju inte ha karm utan bara ett "hål".
Mässing är snyggast, ingen annan anledning (funkar med all rostakyddad skruv)
Såhär gjorde vi..
Vi letade efter skruv vi tyckte var fina och vi är nöjda. Vi kommer behöva ta bort den sedan när golv ska vaxas osv så limma var inget alternativ för oss.
Lite skitig nu efter renovering men bilden tjänar sitt syfte iaf
Vi letade efter skruv vi tyckte var fina och vi är nöjda. Vi kommer behöva ta bort den sedan när golv ska vaxas osv så limma var inget alternativ för oss.
Lite skitig nu efter renovering men bilden tjänar sitt syfte iaf
Förborra, försänka och sen skruva tänker jag göra på mina trösklar (som just nu ligger löst). Fast jag är lite rädd att dom ska spricka. Då har man problem, sitter liksom fastklämda och foder är fästa på karmen så man justerar inte gärna karmen. Inte allt i rätt ordning, jag vet...
Fast å andra sidan "råkade" jag mata på typ 10st 18gauge spikar från pistolen på en ektröskel och den sitter som berget och sprack inte... men vi får se om spikarna kryper upp på sikt. Har funkat en månad iallafall
.
Fast å andra sidan "råkade" jag mata på typ 10st 18gauge spikar från pistolen på en ektröskel och den sitter som berget och sprack inte... men vi får se om spikarna kryper upp på sikt. Har funkat en månad iallafall
