Hej!
Ska montera en Ikea Boaxel i hallen nära ett Elskåp. Jag har läst att man inte ska borra direkt över och under ett elskåp. Skruvarna kommer komma 5-8 cm ifrån elskåpet som närmast. Undrar om detta är okej eller om det finns en risk?

Tacksam för svar,

Vänligen // Daniel
 
  • Vit vägg i hall med ett grått elskåp omgivet av röda markeringar som visar föreslagen borrposition för Boaxel hyllsystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är väggen gjord av? Om det bara är gips kan man ju ganska försiktigt borra genom gipsen utan att köra borret hejvilt i botten. Sen i med lämplig plugg/molly. Är det gips med träskiva bakom kan man välja en lagom lång skruv som inte gå nämnvärt förbi skivan.
 
  • Gilla
Danielzack och 1 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Vad är väggen gjord av? Om det bara är gips kan man ju ganska försiktigt borra genom gipsen utan att köra borret hejvilt i botten. Sen i med lämplig plugg/molly. Är det gips med träskiva bakom kan man välja en lagom lång skruv som inte gå nämnvärt förbi skivan.
Råkade skapa konto på en gammal Facebook inloggning men skulle bara tacka för svaret! Borrade försiktigt och resultatet blev helt ok.
 
  • Interiör av en klädkammare med öppna hyllor, en dammsugare och en skohylla med skor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.