Hej!
Ska montera en Ikea Boaxel i hallen nära ett Elskåp. Jag har läst att man inte ska borra direkt över och under ett elskåp. Skruvarna kommer komma 5-8 cm ifrån elskåpet som närmast. Undrar om detta är okej eller om det finns en risk?
Tacksam för svar,
Vänligen // Daniel
Ska montera en Ikea Boaxel i hallen nära ett Elskåp. Jag har läst att man inte ska borra direkt över och under ett elskåp. Skruvarna kommer komma 5-8 cm ifrån elskåpet som närmast. Undrar om detta är okej eller om det finns en risk?
Tacksam för svar,
Vänligen // Daniel
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Vad är väggen gjord av? Om det bara är gips kan man ju ganska försiktigt borra genom gipsen utan att köra borret hejvilt i botten. Sen i med lämplig plugg/molly. Är det gips med träskiva bakom kan man välja en lagom lång skruv som inte gå nämnvärt förbi skivan.
Råkade skapa konto på en gammal Facebook inloggning men skulle bara tacka för svaret! Borrade försiktigt och resultatet blev helt ok.Bernieberg skrev:
Klicka här för att svara

