Någon som vet om det går bra att skruva betongskruv direkt i mursten utan plugg? Dvs bara borra och skruva, eller är risken att det spricker då?
Har dessa skruvar och vill skruva fast stolpfästen med platta direkt ovanpå murstenen. Som för övrigt är Benders Labyrint Maxi, 35x21x14.
Har dessa skruvar och vill skruva fast stolpfästen med platta direkt ovanpå murstenen. Som för övrigt är Benders Labyrint Maxi, 35x21x14.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "betongskruv"
Betongskruv
Betongskruvar är robusta skruvar som är speciellt designade för att infästas i betong och andra hårda material. Dessa skruvar är starka och slitstarka, vilket gör dem kapabla att bära tunga belastningar och motstå de krävande
Läs mer
Är murstenen av betong och inte ihåliga brukar betongskruv fästa bra utan plugg. Sen vad som förespråkas med den du valt vet jag inte.
Skruven är gjord för att skruvas utan plugg. Det är mest stenen jag är orolig för att den ska spricka...B larry78 skrev:
Ok, men det sprack iaf inte när du skruvade. Dessa skall borras med 6mm innan... får hoppas det funkar!Rickard.ag skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 419 inlägg
Skulle säga att det är extremt liten risk att det spricker då betongskruv är snällt mot betongen jämfört med nästan alla andra infästningar som använder tryck för att sitta fast.
Håll dig en bra bit från kanterna bara.
Håll dig en bra bit från kanterna bara.
Det är nog borrningen som är värst skulle jag säga nära kanterna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden