Nu har jag tröttnad på alla olika lådor och sortiment som inte passar/fungerar.
Jag har lite blandat trä inne/ute och försänkt/kullrig 3mm till 6mm, maskinskruv till m6, m6s upp till m20 sen finns det ju alltid lite mvbf efter div projekt
Funderar starkt på essves väska eller fast systainer till träskruven just för att det blir enkelt och snyggt (dock dyrt).
började sortera upp m3-m5 brickor i sortimentlådor, som jag sedan upptäckte att de smet under de flyttbara väggarna -GRATTIS- tänkte jag.
Hur har ni löst det? Posta gärna lite bilder med så kanske vi kan hjälpa varandra

/Micke

Sortimentskåp i plåt som kan hängas på väggen. Tar inte upp någon plats i andra skåp. Mina har hållit i 25 år.

Thomas_Blekinge skrev:
Sortimentskåp i plåt som kan hängas på väggen. Tar inte upp någon plats i andra skåp. Mina har hållit i 25 år.
Samma här, Biltemas sortimentskåp. Sedan har jag någon Essve låda för mobila skruvar när man är utanför garaget.

Raaco sortimensskåp är bra för mindre dimensioner. Mellanbalkarna går att tejpa fast med silvertejp om brickorna halkar under dem men enklast är att ha en hel låda av var sort.
Grövre bultar har jag i plåtlådor och trälådor.
Jag har säkert närmare 200 kilo totalt i lager.......

köpte dessa på Biltema, inte så snyggt men överkomligt då jag behövde många. Det medföljde någon tramsig plast tavla som man kunde hänga upp dom på men de slängde jag, jag ska ha mina i utdragslådor i en hurts

Sortimentslådor med olika skruvar och spikar organiserade på en vit hylla, inköpta från Biltema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här har det trillat in svar, vad roligt!
Jo dessa racco skåp har jag 4 och 1/2 (några lådor har åkt efter att de blivit spröda) men jag tycker inte de fyller funktionen tillräckligt då redan 100mm bultar bara rymmer 3-4 st på tvären.
Jag jobbar lite så att när jag jag behöver en bult så köper jag en ask, och på så vis bygger jag upp ett mysigt bra och ha lager som om några decennier/århundrade borde vara komplett.
Man får nog köra vidare på dessa skåp och ha gröve/längre bult i lådor/askar undanstoppade.
Har ni även skruv i dessa eller har ni det i orginal askar?

man kan ju köpa dem med bara stora lådor
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...orvaring/sortimentsskap/sortimentskap-660005/

Tror det går att få tag i en storlek större skåp ytterligare med bara stora lådor.

De få gånger jag köper skruv så brukar jag förbruka så pass många att det som blir kvar får plats i en låda i skåpet.

Jag jobbar på en skruvgrossist så behovet av att köpa skruv är inte så stort.

Ett vanligt bultfack kanske?
https://www.p-lindberg.se/detaljer/bultfack

Finns lite olika modeller om du googlar bultfack. 1000-1500kr för 40fack

Nackdelen gentemot lösa förvaringsbackar i ett hyllsystem är att man inte kan ta med sig hela lådan, men förvaringsbackar är ganska dyra jämfört med ett bultfack.

Har ett själv i garaget för m6 till m12 och det fungerar klockrent!

• Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
Bultfack smidigt, snyggt och prydligt men det sammlas för mycket skräp i dem.
Blir nog till att köpa sortimentskåp och kasta ut mina gammla trasiga, längre och grovt får bli i högskåpet ist.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.