2 206 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Skrovligt klinkergolv till slätt.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Kan ni inte lägga släta plattor direkt?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Skälet till att klinkerplattor inte är blanka är att de då blir livsfarliga att gå på. Vill ni ha ett blankt golv måste ni välja ett annat material.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Det beror lite på vart du har vissa typer av plattor, skulle du tex ha en högblank klinker inne i en dusch hörna blir den BETYDLIGT halare än en platta som har lite struktur och inte blank till ytanAndreas_kalmar skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Ja en strukturerad platta eller en halkskyddad för storkök är mindre hal men ganska vanligt med högblank granitkeramik även i duschar (i privatmiljö)
Vanligt i privatmiljö, ja, men frågar du mig tycker jag det är lite dumdristigt. Men det är klart smaken är som baken, delad det vill säga.Andreas_kalmar skrev:
Men om vi återvänder till TS fråga, Hr vi något tips på hur man skulle kunna lösa det i efterhand? Att få en mer polerad eller slätare platta?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Svårt att svara på utan att veta vilken platta det är en matt platta går ju att behandla så den blir blankare men en strukturerad kommer ju aldrig bli slät
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Det måste vara ett missförstånd. Jag har inte skrivit något om polerad granit. Polerad sten har betydligt bättre friktion än vad en blankglaserad klinkerplatta har. Om TS har hittat en klinkerplatta som de gillar men ändå vill förändra den har de inte hittat rätt.Andreas_kalmar skrev:
Klicka här för att svara