Jimpan42 Jimpan42 skrev:
Denna?

[länk]
Jag gav upp och fick min bytt av firman som installerade allt från början. Detta är den nya pumpen jag fick (köpa dyrt)
 
  • Ett vattenpumpsystem med rör, anslutningar, och en cirkulationspump med grön lysdiod som indikerar driftstatus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation med en svart cirkulationspump, rostfria kopplingar, blåa slangar och en tjock, svart stamledning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart dom sätter en sådan, bra betalt, det duger med vad som helst från varuhusen, men tveksamt om dom med 25 koppling, mest 40 koppling på dom jag sett.
 
Jag fick i natt känna av detta ljud från likadan pump. Står numera avstängd. Av vad jag läst så verkar det att byta ut den som gäller.

Men då till en nybörjarfråga. Kan man låta den stå avstängd en längre period innan man byter eller kan det på något sätt skada övriga delar av golvvärmen?
 
D Dr.Rosenrosen skrev:
Jag fick i natt känna av detta ljud från likadan pump. Står numera avstängd. Av vad jag läst så verkar det att byta ut den som gäller.

Men då till en nybörjarfråga. Kan man låta den stå avstängd en längre period innan man byter eller kan det på något sätt skada övriga delar av golvvärmen?
Ingen risk med skada, kan stå i åratal, men kommer att fastna och inte starta efter några månader eller år. Oxiderat i llagren. Bara att det inte blir värme på golvet
 
  • Gilla
RepJonas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.