Har en innervägg som är målad 2 gånger tidigare. Det syns ganska tydligt där man har spackat igen hål innan man målade den andra gången. Det blir liksom en annan struktur på färgen där det finns lite spackel under den sista färgen. det är alltså ingen höjdskillnad jag mumlar om, utan en skillnad i strukturen.

Nu undrar jag, brukar man skrapspackla eller bredspackla hela väggen före man målar om? Eller hur gör man för att undvika detta?
 
jag tror att dom som rollat tidigare har snålat med färg.Mycket färg på rollern och en färg samt roller av god kvalitet är nog bästa lösningen.Det är inte ovanligt att man får måla tre gånger för att nå samma struktur på spackelfläckar.Så om jag vore dig så hade jag börjat med att gå över enbart spackelfläckarna ett par ggr till innan jag slutmålat hela rummet.
 
Försökte skrapa på Breplasta L på en vägg. Men det går ju tungt som tusan... Skulle vara fint med något mer lättspacklat.
/Klenis
 
Breplasta LH funkar nog bättre.
 
LF går nog tyngre än LH.
 
  • Gilla
preben89
  • Laddar…
du kan ju även sätta en målarfilt på väggen -så vår du ju enkelt samma diskreta struktur.

Det är ju en typ av billig väv, som inte är strukturerad...

Lättarbetad, billig -men ÄTER färg.... vi grundade vår med billig takfäg på byggmax... även hört om de som mättar den med tapetlim, men vet inte om det stämmer...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.