2 517 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
skrapa och måla nytt
har tänkt skrapa vårt lilla garage och måla om det i en ny färg.
Huset är sist målat på 60-70 talet och då gissningsvis med oljefärg, nu använder vi Nordsjös Tinova VX , den har vi målat huset med då vi la ny fasad. Nöjd med resultatet.
Men nu till dagens projekt.. Tänkte alltså skrapa och måla på Med "VX":en, vad tror ni som varit med förr om detta?
Enligt färghandlaren är det bara att skrapa bort det yttersta, det som lossnar och dra på 2 lager med färg.
Själva panelen är i gott skick.
Tacksam för hjälp.
Huset är sist målat på 60-70 talet och då gissningsvis med oljefärg, nu använder vi Nordsjös Tinova VX , den har vi målat huset med då vi la ny fasad. Nöjd med resultatet.
Men nu till dagens projekt.. Tänkte alltså skrapa och måla på Med "VX":en, vad tror ni som varit med förr om detta?
Enligt färghandlaren är det bara att skrapa bort det yttersta, det som lossnar och dra på 2 lager med färg.
Själva panelen är i gott skick.
Tacksam för hjälp.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag har använt vinkelslip + stålborste i stället för att skrapa, sedan var söderväggen så ren att jag fick börja med grundolja+grundfärg+topplager.
Norrväggen målade jag bara på 1 varv.
Protte
Norrväggen målade jag bara på 1 varv.
Protte
oj! då har skrapat riktigt rent då. 
Jag skrapade bort det som var löst och sen drog jag på ett varv, ska ta den sista väggen idag. Sen får man dra på ett varv till, hoppas bara vädergudarna är med oss, verkar som att det ska vara sol hela veckan. Lite i svalaste laget under nätterna men i värsta fall får jag vänta till våren med varv nr.2
Jag skrapade bort det som var löst och sen drog jag på ett varv, ska ta den sista väggen idag. Sen får man dra på ett varv till, hoppas bara vädergudarna är med oss, verkar som att det ska vara sol hela veckan. Lite i svalaste laget under nätterna men i värsta fall får jag vänta till våren med varv nr.2
Ahhh... precis vad jag var inne och sökte. Jag vill slippa skiten att skrapa.prototypen skrev:
Vad hade du på vinkelslipen. Borste eller slipskiva?
Klicka här för att svara