Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Det största felet är väl att inte ha osb eller plyfa bakom gipsskivorna?
det hade varit det bästa
 
Väggar utan vare sig OSB, plyfa eller isolering var standard i villor på 90-talet.
 
Fotografen Fotografen skrev:
standard i villor på 90-talet.
nybyggt hus i slutet av 2014.

Du är äldre än du tror... :p
 
Mja...fyller "gubbe" nästa år...det vet jag ju faktiskt...
 
Gipsankare skulle också kunna vara ett smidigt alternativ.
 
Tror som övriga att dolt fel är näst intill omöjligt att få till i alla fall om det bara rör dig om vanligt byggskräp som byggts in.

Ett förslag är att ta en inspektionskamera och undersök lite mer noggrant vad det är där inne. Du Kan ju vara så att det finns en anledning till att det är saker där. Eller så är det bara en liten bit som går att peta åt sidan. Om inte annat får du en uppfattning av hur mycket du behöver riva om du vill ha bort det.
 
  • Gilla
iLogic
  • Laddar…
Heij83
Du kanske kan fråga byggaren vad dom sysslat med.
 
Herr hatt Herr hatt skrev:
Tror som övriga att dolt fel är näst intill omöjligt att få till i alla fall om det bara rör dig om vanligt byggskräp som byggts in.

Ett förslag är att ta en inspektionskamera och undersök lite mer noggrant vad det är där inne. Du Kan ju vara så att det finns en anledning till att det är saker där. Eller så är det bara en liten bit som går att peta åt sidan. Om inte annat får du en uppfattning av hur mycket du behöver riva om du vill ha bort det.
detta är planen. Ska bara leta rätt på en vettig kamera.
 
Redigerat:
J Jontisjontis skrev:
Gipsankare skulle också kunna vara ett smidigt alternativ.
gipsankare klarar inte i närheten samma last som toggler.
 
Heij83 Heij83 skrev:
Du kanske kan fråga byggaren vad dom sysslat med.
haha ja jo. ska bara få tag i vem snickaren var som byggde just denna vägg för 6 år sedan ;)
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
T
Om du får till en bild tror jag det är många som är intresserade av vad som kan finnas inne i väggen!

Visst är det inte hela världen att det är grejer i väggen. Men det förutsatt att inte rörmockarn eller elektrikern (kan inte vara snickarn) glömt sin smörgåslåda av dålig kvalité som börjat gå sönder, och att sedan den där goda dubbel mackan med smör ost skinka sen lite tomat på börjar mögla. Sen låg det också ett äpple i burken som har passerat bäst före datumet...
 
  • Gilla
iLogic
  • Laddar…
Sittställning
Många som tycker detta är ett löjligt problem. Men det är klart som fan man inte vill ha massa skräp i väggarna för byggarna var för lata för att kasta det i en container...

Jag ser dock inte hur man ska försöka driva det, är det så fullsmockat med saker i väggen att du absolut inte kan använda din plugg så kanske..kanske.. men jag hade nog bara försökt lösa problemet själv.
 
  • Gilla
iLogic och 1 till
  • Laddar…
Om det nu "bara" är gips inne i väggen, kan du inte borra med borret några gånger i samma hål så borde det gå sönder såpass mycket att du kommer in med din plugg? Alternativt ett mindre borr lite uppåt, nedåt och åt sidorna?
 
TS uppkomma situation är naturligtvis fullständigt ohållbar. Så här kan man inte ha det.
Den enda lösningen, borde vara att riva samtliga innerväggar i huset.
Glöm för all del inte att lägga upp bilder här. Före, under och efter projektet
 
I iLogic skrev:
gipsankare klarar inte i närheten samma last som toggler.

Hmm en gipsankare "molly" klarar nog mer än en toggler och är inte toggler en gipsankare? Hade en tv upphängd i två molly i 10 år i en likadan vägg. lata byggare som inte ville gå ut med spillet men är relativt vanligt de ligger gips i innerväggar. De har faktiskt lite ljudisolerande effekt så nått gott för de med sig... Sen tror jag du får svårt att hävda att de är ett dolt fel, då de inte har nått negativt på konstruktionen i sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.