14 794 läst ·
98 svar
15k läst
98 svar
”Skräp” i innervägg
Väggar utan vare sig OSB, plyfa eller isolering var standard i villor på 90-talet.
Mja...fyller "gubbe" nästa år...det vet jag ju faktiskt...
Gipsankare skulle också kunna vara ett smidigt alternativ.
Tror som övriga att dolt fel är näst intill omöjligt att få till i alla fall om det bara rör dig om vanligt byggskräp som byggts in.
Ett förslag är att ta en inspektionskamera och undersök lite mer noggrant vad det är där inne. Du Kan ju vara så att det finns en anledning till att det är saker där. Eller så är det bara en liten bit som går att peta åt sidan. Om inte annat får du en uppfattning av hur mycket du behöver riva om du vill ha bort det.
Ett förslag är att ta en inspektionskamera och undersök lite mer noggrant vad det är där inne. Du Kan ju vara så att det finns en anledning till att det är saker där. Eller så är det bara en liten bit som går att peta åt sidan. Om inte annat får du en uppfattning av hur mycket du behöver riva om du vill ha bort det.
detta är planen. Ska bara leta rätt på en vettig kamera.Herr hatt skrev:
Tror som övriga att dolt fel är näst intill omöjligt att få till i alla fall om det bara rör dig om vanligt byggskräp som byggts in.
Ett förslag är att ta en inspektionskamera och undersök lite mer noggrant vad det är där inne. Du Kan ju vara så att det finns en anledning till att det är saker där. Eller så är det bara en liten bit som går att peta åt sidan. Om inte annat får du en uppfattning av hur mycket du behöver riva om du vill ha bort det.
Redigerat:
Om du får till en bild tror jag det är många som är intresserade av vad som kan finnas inne i väggen!
Visst är det inte hela världen att det är grejer i väggen. Men det förutsatt att inte rörmockarn eller elektrikern (kan inte vara snickarn) glömt sin smörgåslåda av dålig kvalité som börjat gå sönder, och att sedan den där goda dubbel mackan med smör ost skinka sen lite tomat på börjar mögla. Sen låg det också ett äpple i burken som har passerat bäst före datumet...
Visst är det inte hela världen att det är grejer i väggen. Men det förutsatt att inte rörmockarn eller elektrikern (kan inte vara snickarn) glömt sin smörgåslåda av dålig kvalité som börjat gå sönder, och att sedan den där goda dubbel mackan med smör ost skinka sen lite tomat på börjar mögla. Sen låg det också ett äpple i burken som har passerat bäst före datumet...
Många som tycker detta är ett löjligt problem. Men det är klart som fan man inte vill ha massa skräp i väggarna för byggarna var för lata för att kasta det i en container...
Jag ser dock inte hur man ska försöka driva det, är det så fullsmockat med saker i väggen att du absolut inte kan använda din plugg så kanske..kanske.. men jag hade nog bara försökt lösa problemet själv.
Jag ser dock inte hur man ska försöka driva det, är det så fullsmockat med saker i väggen att du absolut inte kan använda din plugg så kanske..kanske.. men jag hade nog bara försökt lösa problemet själv.
Om det nu "bara" är gips inne i väggen, kan du inte borra med borret några gånger i samma hål så borde det gå sönder såpass mycket att du kommer in med din plugg? Alternativt ett mindre borr lite uppåt, nedåt och åt sidorna?
TS uppkomma situation är naturligtvis fullständigt ohållbar. Så här kan man inte ha det.
Den enda lösningen, borde vara att riva samtliga innerväggar i huset.
Glöm för all del inte att lägga upp bilder här. Före, under och efter projektet
Den enda lösningen, borde vara att riva samtliga innerväggar i huset.
Glöm för all del inte att lägga upp bilder här. Före, under och efter projektet
I iLogic skrev:
Hmm en gipsankare "molly" klarar nog mer än en toggler och är inte toggler en gipsankare? Hade en tv upphängd i två molly i 10 år i en likadan vägg. lata byggare som inte ville gå ut med spillet men är relativt vanligt de ligger gips i innerväggar. De har faktiskt lite ljudisolerande effekt så nått gott för de med sig... Sen tror jag du får svårt att hävda att de är ett dolt fel, då de inte har nått negativt på konstruktionen i sig.