1 251 056 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 805 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 805 inlägg
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 805 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 805 inlägg
Mmm... Dessutom sker övningskörningen och uppkörning med automatväxlade bilar numera.P Prodigys skrev:
När jag gick i skolan o lärde mig detta så var det krav på att lastsäkringen skulle hålla för dubbla lastvikten framåt, just för att man skulle ha en chans att slippa få skiten i bakhuvudet vid ett ev "tvärstopp".
Man kan ju undra om utveckling går framåt eller bakåt?
Inga foton på taskig surrning men under veckan som gick har jag dels väjt för en tappad lastpall på väg
73 söderut mellan Skogås och Länna, samt en kontinentalsäng (eller om det heter madrass) på 73:an norrut i höjd med Globen. En lastpall fraktas väl sällan på taket men sängen gjorde det med stor sannolikhet så jag kan inte begripa hur man kan undgå att märka hur den helt plötsligt saknas 😔
73 söderut mellan Skogås och Länna, samt en kontinentalsäng (eller om det heter madrass) på 73:an norrut i höjd med Globen. En lastpall fraktas väl sällan på taket men sängen gjorde det med stor sannolikhet så jag kan inte begripa hur man kan undgå att märka hur den helt plötsligt saknas 😔
De märkte säkert att de tappade den men körde vidare utan åtgärd för att komma undan ansvar. Vem vill förresten ha en säng som tappats från ett biltak?Maria T skrev:
Inga foton på taskig surrning men under veckan som gick har jag dels väjt för en tappad lastpall på väg
Dom kanske inte orkade åka ända till tippen med madrassen hel enkelt🙃Maria T skrev:
Inte för alla, jag tog mitt BE för två år sen med manuellt växlad bil så det beror till stor del på vad körskolan har att tillgå eller vad man äger/lånar för bil om man kör upp privat.K Kasken skrev:Mmm... Dessutom sker övningskörningen och uppkörning med automatväxlade bilar numera.
När jag gick i skolan o lärde mig detta så var det krav på att lastsäkringen skulle hålla för dubbla lastvikten framåt, just för att man skulle ha en chans att slippa få skiten i bakhuvudet vid ett ev "tvärstopp".
Man kan ju undra om utveckling går framåt eller bakåt?
Nix, det är långt ifrån alla som övningskör och gör uppkörningen med automatväxlad bil.K Kasken skrev:
Det är ca 33% som tar körkort för automat,
https://www.newsworthy.se/artikel/215700/nästan-varannan-uppkörning-i-göteborg-automatväxlad---flest-i-västra-götaland