1 251 049 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 918 inlägg
Hamnade bakom en bil med släp på hemväg idag. På släpet ligger en pall med vad som såg ut som takpannor. Det såg rätt bra lastat ut vad avser viktfördelningen, men bara så länge det inte rörde på sig, för det var helt utan lastsäkring (om inte vikten i sig räknas som lastsäkring
).
Ska man säga något positivt ur säkerhetssynpunkt så var det väl att föraren körde långtsamt, max 50 km/h även där det var 70 km/h. 50 km/h räcker nog rätt bra ändå om det börjar röra på sig.
Ska man säga något positivt ur säkerhetssynpunkt så var det väl att föraren körde långtsamt, max 50 km/h även där det var 70 km/h. 50 km/h räcker nog rätt bra ändå om det börjar röra på sig.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 166 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 166 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Förra veckan såg vi en firmabil med släp och gallergrindar, på släpet fanns det några pallar staplade med stora rördelar för ventilation. När bil och släp sedan passerade ett farthinder så studsade en pall med en rörböj up och landade upp och ner längre bak på släpet…
Ungefär som att gallergrindar innebär att lastsäkring inte behövs
Ungefär som att gallergrindar innebär att lastsäkring inte behövs
Redigerat:
Verktygstokig
· Gävleborg
· 14 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 650 inlägg
Verktygstokig
· Gävleborg
· 14 inlägg
Jo om den säkrades med bommen vore det bara lastnätet som saknades, nu har jag svårt att se att varken containern eller innehållet är säkrat.SågspånPappspikEternit skrev:
De var bara en latmask. Kommer han undan så slapp han ju kasta det nätet/pressenningen.H Hjulvridarn skrev:
Våra container av den modellen kastar de presenning annars fyller de vägen när de kör =)
Hittade dessa bilder jag tog för någon månad sen på väg ut från K-Rauta. Ja, tagna från bakom ratten. Ja, det är utstakningspinnar i bild i min bil. Ja, de är fastspända och ja, jag är ensam i bilen.
Ingen surrning alls. Jag skulle svänga vänster och galningen på bilden höger, så jag fick aldrig se slutet.
Ingen surrning alls. Jag skulle svänga vänster och galningen på bilden höger, så jag fick aldrig se slutet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder