1 251 058 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Ovanlig beror nog på i vilka kretsar man rör sig. Visst kostar de en slant men det är sjukt mycket enklare att sätta fast cykeln. Dessutom är cykeln låst.T Trunk skrev:
En nummerplåt kostar 80 kr så klart ovärt att snickra en själv.
Köpte denna för 3000:- på kampanj och ytterligare 10% rabatt på Mekonomen för några månader sen.
Så 2700:- + 80:- för en extra regskylt.
Såå ovärdigt att hänga cyklar på klykor eller häva upp på biltak….
https://www.mekonomen.se/cykelhallare-euroway-g2-2bike-7-pin-thule-12706864
Så 2700:- + 80:- för en extra regskylt.
Såå ovärdigt att hänga cyklar på klykor eller häva upp på biltak….
https://www.mekonomen.se/cykelhallare-euroway-g2-2bike-7-pin-thule-12706864
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Läste nånstans att det var 1500 i böter om man inte kan läsa regskylten, däremot är det väldigt lågt prioriterat så risken att åka dit en försinnande liten.Rkarlsson skrev:
https://www.vibilagare.se/bilfragan/bilfragan-maste-jag-vara-olaglig
En som mejlade Transportstyrelsen och frågade.
https://happyride.se/forum/threads/hur-goer-ni-med-cykelhallare.3683008/
Det är möjligt =) Kan bara tänka mig att en stenhård polis bötar det. Vilket blir ganska löjligt då man vill att det ska synas. Det bör bli dyrare om du både döljer skylt och belysningen. Om jag sätter en simpel hållare på kroken så döljer jag bakljusen och blinkers, dels därför jag kör på taket men framförallt så känns det säkrare att ha den där uppe, låser fast den och spänner hjulen. Sen kan jag öppna upp hela taket (glastak) så jag kan se om något går åt skogen.G GammelMan99 skrev:
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Jag har inte hört talas om nån som fått böter varken för dubbla skyltar eller för att originalskylten inte syns när man har ett cykelställ på draget, skulle tro att det är väldigt sällsynt.Rkarlsson skrev:Det är möjligt =) Kan bara tänka mig att en stenhård polis bötar det. Vilket blir ganska löjligt då man vill att det ska synas. Det bör bli dyrare om du både döljer skylt och belysningen. Om jag sätter en simpel hållare på kroken så döljer jag bakljusen och blinkers, dels därför jag kör på taket men framförallt så känns det säkrare att ha den där uppe, låser fast den och spänner hjulen. Sen kan jag öppna upp hela taket (glastak) så jag kan se om något går åt skogen.
Mer vanligt att åka på böter om skylten fram är dold på nåt sätt.
Jag fick ett ultimatum av en polis. Antingen torkade jag av skylten eller tog en bot. Bilen var så fruktanvsvärt skitig så att den inte gick att avläsa.G GammelMan99 skrev:
Vet en pensionerad polis som hade bötfällt varenda minimal sak på din bil. Han var stenhård mot alla. Men sen var han fruktansvärt duktig också.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Finns dom som är riktigt nitiska men dom allra flesta poliser jag haft att göra med har varit väldigt bra att ha å göra med, har visserligen inte haft nåt väldigt olagligt, en gång så hade jag ett klistermärke mellan bokstäverna och siffrorna på nummerplåten fram (för längesen då skattemärket fortfarande användes på nummerplåten bak) och det skulle jag ha fått böter för om jag inte tog bort det på plats vilket jag gjorde.Rkarlsson skrev:
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Jag tror man tillfälligt får flytta skylten till cykelhållare. Själv har jag tre skyltar ( tror inte man får ha det heller) varav den ena sitter på cykelhållare. Hoppas polisen ser mełlan fingrarna att jag har tre skyltar. Beställde den tredje efter att den främre blev rätt ful då någon backat på mej, men numera uppriktad och duger till cykelhållare.G GammelMan99 skrev:
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Ser inte vilken bil det är, men varken peugeot 3008 eller 5008 är så värst breda. Betalstationen är väldigt bred.Scouten skrev:
Sen är det väl en sommarstugeägare säkert. Det är brutalt mycket danskar och norskar här nu. Även holländarna är kvar.