1 251 052 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 711 inlägg
Ber om ursäkt, hann inte hiva upp telefonen men körde precis förbi bil med släp på lokalgatan.
Lastat sommarens uterumsprojekt eller nått på släpet, men inte fällt lämmarna så allt var lagt mot främre och resten stack ut iaf 1m bakåt.
Rejält negativt kultryck
Närmaste bygghandel i 10km bort
Lastat sommarens uterumsprojekt eller nått på släpet, men inte fällt lämmarna så allt var lagt mot främre och resten stack ut iaf 1m bakåt.
Rejält negativt kultryck
Närmaste bygghandel i 10km bort
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Att det är vikt högt upp är knappast ett problem vid inbromsning, det trycker ju bara lite mer på kulan (nedåt). Dock är kanske högen lite stor för att bara surras i grindarna, tror inte det går att dra åt så mycket som behövs för att det ska ligga still.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Då det ser ut ganska tungt så är nog risken stor att grindarna viker sig om det vill röra sig framåt vid en hård inbromsning, under förutsättning att det sitter ordentligt lastsäkrat, om det inte är lastsäkrat så lär det passera över taket eller genom bakrutan.MathiasS skrev:
Lite suddigt, men han har surrat i gallret?G GammelMan99 skrev:
Isåfall är han en stjärna. Hoppas han ligger på en 60 väg där och slipper panikbromsa så att den framför slipper risken att få en planka i nacken.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Ser ut att vara surrad i både fram och bak på gallret, däremot så är det ju bara ett band över bunten om jag inte ser helt fel, hela bunten ser ut att vara bandad eller ihopspikad med brädor, släpper det så kommer hela bunten på en gång.Rkarlsson skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 140 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 140 inlägg
Dags att sticka ut hakan en aning.
Detta måste ju vara den bajsnödigaste tråden någonsin. Fan vad ni vältrar er i er egen duktighet och liksom suger av varandras redogörelser för hur man minsan borde ha surrar skiten på random bilder ni hittat.
Men visst, whatever floats your boat.
Detta måste ju vara den bajsnödigaste tråden någonsin. Fan vad ni vältrar er i er egen duktighet och liksom suger av varandras redogörelser för hur man minsan borde ha surrar skiten på random bilder ni hittat.
Men visst, whatever floats your boat.
Fast vad gör väl det!?
Jag sticker inte under stol med att det är lite roligt att se bilder på mer eller mindre galna lastningar.
Somliga bilder, väldigt många faktiskt, är inte så man häpnar även om lastning lämnar en hel del att önska. Jag lade själv in en sådan bild häromdagen. Några plank surrade ovanpå lämmarna. Det höll säkert hem, men troligen inte en okej säkras last.
Andra bilder är så man undrar om de är fejk med en lastning som är direkt livsfarlig o trafikfarlig.
Oavsett så bidrar säkert tråden till en del höjda ögonbryn, muntra småskratt till kaffet o inte minst att många som läser här själv inser att man inte kan lasta hur illa som helst.
Och i och med det sista så har säkert tråden bidragit till något gott, att några där ute lastar säkert nästa gång de kopplar ett släp.
Jag ser denna tråden lite som en annan kategori av ”Humorhörnan.”
Lasta lugnt!
Jag sticker inte under stol med att det är lite roligt att se bilder på mer eller mindre galna lastningar.
Somliga bilder, väldigt många faktiskt, är inte så man häpnar även om lastning lämnar en hel del att önska. Jag lade själv in en sådan bild häromdagen. Några plank surrade ovanpå lämmarna. Det höll säkert hem, men troligen inte en okej säkras last.
Andra bilder är så man undrar om de är fejk med en lastning som är direkt livsfarlig o trafikfarlig.
Oavsett så bidrar säkert tråden till en del höjda ögonbryn, muntra småskratt till kaffet o inte minst att många som läser här själv inser att man inte kan lasta hur illa som helst.
Och i och med det sista så har säkert tråden bidragit till något gott, att några där ute lastar säkert nästa gång de kopplar ett släp.
Jag ser denna tråden lite som en annan kategori av ”Humorhörnan.”
Lasta lugnt!
Jag hade nog inte tyckt det varit ok. Galler brukar vara rätt klent, jag kan spänna i galler när jag kör lätt trädgårdsavfall, men virke och tunga grejer ska ligga på golvet och förankras i öglor eller vagnens stomme om man inte får rätt på det.G GammelMan99 skrev:
på vilken av bilderna är det du som kör?Bergendorff skrev:
För att vända på det.Bergendorff skrev:
Tack vare sådana varmpannor som ni som inte bryr er om att surra ordentligt så höll jag på att köra in i ett kylskåp med mc en tidig morgon på riksväg.
Kan förstå de som vill att man inte ska få köra släp alls utan att ha släpkort eller BE. Jag är mer mot att hålla med de när sådana som ni kommer och förlöjligar trafiksäkerhet.
Det tar någon minut av sitt liv att göra det ordentligt, ett vettigt spännband kostar under hundringen. Och bilen har många fack att lägga de i