G GammelMan99 skrev:
Stulen från Facebook grupp.
Är väl egentligen inte så farligt...
[bild]
Kläm fast flaggan mellan reglerna och marken så sitter den fint där, låt bli att backa och kanske ett spännband runt allt men det kan nog vara överkurs :thinking:
Skulle kanske överväga en bjällra också, så eventuella cyklister och mopedister förstår att de ska hålla sig undan. Annars ser jag inga problem.

Jag var med om något obehagligt igår på E6:an i höjd med Ringhals. Jag körde i 120km/h med god sikt och lite trafik när jag plötsligt såg en man stå precis vid vägkanten en bit fram. Jag fokuserade på mannen om han plötsligt skulle röra sig utåt. Först när jag var nära såg jag hans bil med släp stå en bit längre fram, ett öppet gallersläp med massa löst bråte i. Det var också då jag såg brädor ligga i min vägbana och jag tvingades veja för att inte köra på det, men körde ändå över något så det slog i hjulen. Då insåg jag att mannen var på väg ut på motorvägen för hämta sitt skräp som han tappat... jag ringde polisen direkt. Hur fan tänker folk?!

• Wow
  • Haha
Turbo_Tail och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Det ser ut som att det redan skrapar i marken, men annars skulle jag nästan kunna göra sådär, om man bara skulle betala och ta mig utanför grinden och såga till mindre delar.
Det har jag gjort med släpkärran, lastat lite slarvigt så att de lätt kan se och scanna etiketter och sen kört ut från byggnaden och lyft av allt och kapat i mer passande längder innan jag lastat på ordentligt och spänt fast. Oftast är det nog inte så folk gör dock.

P
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Jag var med om något obehagligt igår på E6:an i höjd med Ringhals. Jag körde i 120km/h med god sikt och lite trafik när jag plötsligt såg en man stå precis vid vägkanten en bit fram. Jag fokuserade på mannen om han plötsligt skulle röra sig utåt. Först när jag var nära såg jag hans bil med släp stå en bit längre fram, ett öppet gallersläp med massa löst bråte i. Det var också då jag såg brädor ligga i min vägbana och jag tvingades veja för att inte köra på det, men körde ändå över något så det slog i hjulen. Då insåg jag att mannen var på väg ut på motorvägen för hämta sitt skräp som han tappat... jag ringde polisen direkt. Hur fan tänker folk?!
Det hände mig för typ 10 år sen. Låg på E4. Ligger på omkörning av ett par bilar och ser att ett lastbilsdäck ligger på mittlinjen.
Då ser jag en person som precis dök upp vid däcket och jag trodde jag skulle köra på människan och hjärtat i halsgropen.
Det var en MC polis som var helt svartklädd inkl hjälmen, Min passagerare såg polisens mc lite dolt.
Vi stannade på första kommande mack för att vi blev lite skakiga, då dyker denna polis upp. Och jag fick en ursäkt och han insåg hur dumt det faktiskt var att gå ut när det kom 6-10 bilar i båda filerna.

• Wow
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Utan att gå in på detaljer, det var en man med pickup som lastade in masonitskivor på flaket på sin pickup(typ Dodge ram) då med öppen baklem, och tydligen utan att surra det.
Nån timme senare kom en annan man med skåpbil och köpte 10 likadana. Den första kom bara fram med 1.

• Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Åkte på E18 från Västerås till Stockholm för ~15 år sedan, ligger strax över lagstadgad hastighet. Blir omkörd av en bil med släp som har en sängbotten liggandes på släpet, osurrad.
Har bilen fortfarande i sikte när sängbottnen lyfter, och seglar iväg som tur är upp på sidan av vägen.
Jag skulle på firmafest, så hade inte tid att stanna.

Kul tråd!
Såg ett par hjärnforskare på byggvaruhuset som hade lyft in ett 15-tal betongplintar i sin pyttebil. Dessutom några reglar diagonalt genom bilen. Det var så dumt så jag var tvungen att knäppa en bild i smyg. Hoppas dom inte krockade på vägen hem...

Liten bil överfylld med betongplintar och reglar stack ut genom passagerarsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Arg
TRJBerg och 12 till
  • Laddar…
G
A Arga ingenjörn skrev:
Kul tråd!
Såg ett par hjärnforskare på byggvaruhuset som hade lyft in ett 15-tal betongplintar i sin pyttebil. Dessutom några reglar diagonalt genom bilen. Det var så dumt så jag var tvungen att knäppa en bild i smyg. Hoppas dom inte krockade på vägen hem...

[bild]
Slipper köpa sänkningsfjädrar bak åtminstone ;):rofl:

Dubbla spännband och flagga längst bak. Då är allt ok!

• Släpvagn med dubbla spännband som säkrar byggmaterial och en flagga längst bak.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
G
T tgr_se skrev:
Tanken var god men det hade ju varit bra om spännbanden satt fast i släpet också :rofl::rofl::crysmile:

Kultrycket hade ledigt över helgen också. Fan va dåliga folk är på detta. Det där är tillräckligt mycket virke och överhäng för att man ska få problem i ett gupp om man kör en vanlig personbil.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
T tgr_se skrev:
Gillar surrningen framåt, hur mycket tåler blått rep som är fäst i gallret?

Fairlane
De där blåa repen är riktigt bra att säkra med har jag förstått från några resor till bygghandeln. Tyvärr har jag inget sådant rep så jag får hålla tillgodo med vanliga spännband...

• Haha
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
De där blåa repen är riktigt bra att säkra med har jag förstått från några resor till bygghandeln. Tyvärr har jag inget sådant rep så jag får hålla tillgodo med vanliga spännband...
ikea har gratis brunt snöre med. drar man det ett par varv runt så ska det oxå tydligen hålla bra. ikea kan jag annars rekommendera som söndagsnöje. lastparkeringen brukar vara riktigt skoj och fullt av optimistiska köpare som inte riktigt funderat på hur de ska komma hem.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi tar väl två kärror till. Den närmsta kan man fundera på om det är kultryck eller eller lastsäkring man fixat. Kan dock inte svära på att det inte tillkom spännband innan avfärd men jag tror inte det. Den andra verkar sakna baklem. Jag kanske skulle valt något tjockare att lägga under.

• Två släpvagnar lastade med virke, en med otydligt säkrad last och den andra utan baklem.
    Skapa konto
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.