1 251 058 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Skulle jag köra det där lasset med gallergrindarna på så skulle jag sett till att ha lite drygt hälften lutat framåt över den främre grinden och hälften bakåt. Lite krångligt att spänna, men man får åtminstone ett vettigt kultryck.
Skulle jag köra det med grindarna på finge jag ta bort lämmarna och lasta direkt på kärranFairlane skrev:
Ja gör man så så kommer man överleva. Det förutsätter förstås att grindarna orkar med, men det är säkert inte ett problem i praktiken.Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Den bilägaren måste verkligen hata sin bil.. lägga järnen så direkt mot lastbågar/tak. Man häpnar...Bödvar McOlsson skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Finns många som skiter i sin bil.
När nya modellen av xc90 kom ut för något år sen.
Då stod det en på åvc här i kommunen.
Med baksätena fällda och blöt kompost i hela bilen från framsäte till bagage och upp till taket.
Utan någon plast under utan rakt in bara.
Han sket i det för det va inte hans bil utan det va arbetets bil.
När nya modellen av xc90 kom ut för något år sen.
Då stod det en på åvc här i kommunen.
Med baksätena fällda och blöt kompost i hela bilen från framsäte till bagage och upp till taket.
Utan någon plast under utan rakt in bara.
Han sket i det för det va inte hans bil utan det va arbetets bil.
Rätt stor skillnad på ett par dränrör + ett pp-rör och ett par hundra kilo reglar. Men jag förstår din poäng även om det mest låter som att din utmärkning är bristfällig.Tokslut skrev:
Jag såg en pickup imorse som hade lastat så. Har pickuper ens surrningsöglor? Jag valde det säkra före det osäkra och körde långt bakom...T tompaah7503 skrev:
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg