1 251 053 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Jag tycker mer att det ser ut som om släpet har lossat från bilen och åkt under den samma medans båten då hamnade på bilens flak. Kanske bilen krockade och då höll inte kopplingen mellan bil och släp?
Att ”läxa upp” poliser är en risk. De få gånger jag stoppats av polis har jag alltid varit artig och instämmande. Men en gång för kanske 25 år sedan körde en polisbil fram och stoppade mig när jag gått mot rött ljus i ett folktomt Uddevalla (söndag förmiddag en blåsig höstdag). De var ganska arga och när jag till slut varsamt påpekade att det var länge sedan man tog bort straffsatsen för just det brottet så fick jag veta att jag skulle passa mig och att om de vill kan de ta mig för vårdslöshet i trafik eller annat som de känner för. Med ett sista påpekande om att de kommer känna igen mig nästa gång och att jag än en gång skulle passa mig djävligt noga klev de in i bilen och åkte iväg. Så bygger man ett förtroende...Mikael_L skrev:
...Jag har t.om fått läxa upp ett par poliser som stoppat mig om detta. Det tog mycket tydligt på deras prestige när de till sist insåg att de hade fel, jag var rädd att de då skulle ställa till med flygande besiktning och plocka isär min bil i tusen delar bara som hämnd, men de drog bara iväg - skitsura...
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Imponerande att det ens finns ett spännband, hade det varit placerat längre bak, stabilare variant och gärna några fler så hade det inte varit några problemStefan Bengtsson skrev:
Hade ju varit lite bättre om lasten på lilla trucken också hade nån typ av spännband.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Svårt att få den där varianten klassad för personlyft med tanke på att det sitter en person i lilla trucken.G GammelMan99 skrev:
Riskanalysen borde ha blivit rätt lång.
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Jag hade inte ens satt ett spännband. Jag hade i för sig aldrig skickat upp en person i den lilla hellerStefan Bengtsson skrev:
Det finns värre saker att lyfta.
Denna är lite cool på tal om att lyfta kompisar
Villaägarna har gjort krocktest av två lastskydd till Volvo V70.
https://youtu.be/845rcWhT1-M
Tänk på hur ni lastar.
https://youtu.be/845rcWhT1-M
Tänk på hur ni lastar.