Ska skaffa någon variant av dessa handskar. 1300kr för ett par är kanske lite drygt men jag hade nog klarat mig rätt bra även med en lägre skyddsklass.

För en vecka sedan fick jag lära mig att en sekatör kan vara ett livsfarligt vapen.

Handskada med blod på fingrarna, bakom syns ett suddigt rum med en TV.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klippte nästan av mig fingertoppen men av allt man kan klippa sig i på ett finger så var nog detta minst sämst.

• Ledsen
anders07 och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ska skaffa någon variant av dessa handskar. 1300kr för ett par är kanske lite drygt men jag hade nog klarat mig rätt bra även med en lägre skyddsklass.

För en vecka sedan fick jag lära mig att en sekatör kan vara ett livsfarligt vapen.

[bild]

Klippte nästan av mig fingertoppen men av allt man kan klippa sig i på ett finger så var nog detta minst sämst.
Priset på handskarna är för 6 par, inte för ett par.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Behöver man 6 par oförstörbara handskar?:thinking:

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Handskarna luktar inte så gott efter ett par veckors användning.

useless useless skrev:
Kan man ju fråga sig... De brukar dock ta ganska mycket stryk efter några veckor och nöts hål som jag förstår det...

Ytskikten, dvs invändigt och utvändigt, slits ut med tiden. Kevlarväven, som ligger i mitten, håller längre än resten av handsken.

Kan tänka mig att knivhandskar i läder är något för dig. Använder dom på jobbet och arbetar mkt med personer som gillsr gömma kanyler, knivar etc och dom står emot mkt. Ju mer man använder dom ju följsammare blir dom.

Ett par slitstarka svarta läderhandskar designade för att stå emot skarpa föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

G ekaa88 skrev:
Kan tänka mig att knivhandskar i läder är något för dig. Använder dom på jobbet och arbetar mkt med personer som gillsr gömma kanyler, knivar etc och dom står emot mkt. Ju mer man använder dom ju följsammare blir dom.

[bild]
Jag har läst/förstått att sömmar och material i övrigt i handskar för polis/säkerhetsvakter inte håller så bra för byggarbete...

anders07 anders07 skrev:
Jag har läst/förstått att sömmar och material i övrigt i handskar för polis/säkerhetsvakter inte håller så bra för byggarbete...
Vad har du för storlek i handskar? Kanske har ett par (läs flera) lätt begagnade du kan få gratis och testa.

G ekaa88 skrev:
Vad har du för storlek i handskar? Kanske har ett par (läs flera) lätt begagnade du kan få gratis och testa.
Vad snällt!

Ligger mittemellan 9 och 10 så stor 9'a eller liten 10'a... Typ... :)

anders07 anders07 skrev:
Vad snällt!

Ligger mittemellan 9 och 10 så stor 9'a eller liten 10'a... Typ... :)
Åter på jobbet imorgon, kollar och återkommer via DM

• Gilla
anders07
  • Laddar…
Haha, tur att inte jag skulle skicka några "dasslock" iaf:crysmile: jag har nog de minsta händerna i världen som använder 7or:rofl:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.