4 463 läst ·
26 svar
4k läst
26 svar
skottsäkra handskar?
Ska skaffa någon variant av dessa handskar. 1300kr för ett par är kanske lite drygt men jag hade nog klarat mig rätt bra även med en lägre skyddsklass.
För en vecka sedan fick jag lära mig att en sekatör kan vara ett livsfarligt vapen.
Klippte nästan av mig fingertoppen men av allt man kan klippa sig i på ett finger så var nog detta minst sämst.
För en vecka sedan fick jag lära mig att en sekatör kan vara ett livsfarligt vapen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klippte nästan av mig fingertoppen men av allt man kan klippa sig i på ett finger så var nog detta minst sämst.
Priset på handskarna är för 6 par, inte för ett par.MathiasS skrev:
Ska skaffa någon variant av dessa handskar. 1300kr för ett par är kanske lite drygt men jag hade nog klarat mig rätt bra även med en lägre skyddsklass.
[bild]
Ytskikten, dvs invändigt och utvändigt, slits ut med tiden. Kevlarväven, som ligger i mitten, håller längre än resten av handsken.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Kan tänka mig att knivhandskar i läder är något för dig. Använder dom på jobbet och arbetar mkt med personer som gillsr gömma kanyler, knivar etc och dom står emot mkt. Ju mer man använder dom ju följsammare blir dom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har läst/förstått att sömmar och material i övrigt i handskar för polis/säkerhetsvakter inte håller så bra för byggarbete...G ekaa88 skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden