Hej!
Har precis oljat in kvartsiten med denna olja. Dock har jag sedan innan mörkare partier jag inte förstår mig på. Är dessa möjliga att åtgärda? Naturliga variationer baserat på hur den utsätts för ljus/fett etc?

• Kvartsitbänkskiva med mörka fläckar och oljade ytor som reflekterar rummets belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kvartsitbänkskiva nyligen oljad, visar mörkare fläckar och ojämna partier nära en spishäll.
    Skapa konto
  • Kvartsitbänkskiva nyligen behandlad med olja, uppvisar mörka fläckar och ojämn färg.
    Skapa konto
  • Flaska med AKEMI Anti-Plet Nano olja på en orange trasa med mörk kvartsitbänkskiva i bakgrunden.
    Skapa konto
Hejeh, det runt hällen ser ut att va efter matlagning?

Lättaste skulle ha vart att lägga på vatten på dom ytorna så drar stenen ner vattnet+fettet och "spär" ut sig i stenen, men kan bli svårt nu när du har lagt på nano-skyddet

Hej!
Testat i princip allt nu! Aceton/yes med vit scotch brite. Pastametoden. De mörkare partierna/fläckarna försvinner ej!

Det är uppenbarligen inte fett då fläckarna är på platser där fett inte hamnat i den utsträckningen. Tvättar alltid av skivan efter matlagning dessutom

Är materialet förstört? Finns det något sätt man får bort de mörkare fläckarna?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.