vi har tittat på ett hus som vi ev. ska köpa.

Men den nuvarande ägaren har slängt ut den oljeeldade pannan och satt upp oljefyllda radiatorer.
Frågan då; Bör man man vara extra vaksam på den murade tegelstocken i det här läget? Man vill ju inte ha en söndervittrad stock, eftersom det inte kommer några varma rökgaser längre. I förlängningen borde det här också påverka ventilationen i huset, eftersom det är pannan (oljebrännare) som har varit den som har stått för luftutbytet i källaren...
 
Japp. Då jag letade efter något helt annat på webben, hittade jag instruktioner för hur man "konserverar" en skorsten som ej används..... Kan inte minnas var..
 
Jupp ta dit sotaren så får de provtrycka samt besiktiga den, sedan är det bara att starta och pruta....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.