vi har tittat på ett hus som vi ev. ska köpa.
Men den nuvarande ägaren har slängt ut den oljeeldade pannan och satt upp oljefyllda radiatorer.
Frågan då; Bör man man vara extra vaksam på den murade tegelstocken i det här läget? Man vill ju inte ha en söndervittrad stock, eftersom det inte kommer några varma rökgaser längre. I förlängningen borde det här också påverka ventilationen i huset, eftersom det är pannan (oljebrännare) som har varit den som har stått för luftutbytet i källaren...