7 689 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Skorstensskydd ovan tak
Hej,
vi har murat en egen skorsten och har nu kommit till slutfasen då man för upp den genom taket. Jag ringde till plåtslagare för att höra om pris på under+överbeslag samt takhuv och fick då priset ca 10.000:-
Är det någon som har någon idé om hur man skulle komma undan billigare fast utan att äventyra tätheten på taket? Kan man göra en del själv?
Mvh
Snåla Lisa
vi har murat en egen skorsten och har nu kommit till slutfasen då man för upp den genom taket. Jag ringde till plåtslagare för att höra om pris på under+överbeslag samt takhuv och fick då priset ca 10.000:-
Är det någon som har någon idé om hur man skulle komma undan billigare fast utan att äventyra tätheten på taket? Kan man göra en del själv?
Mvh
Snåla Lisa
>
Jsses.........det lät grymt dyrt.
Tänker göra samma sak (fast våran skorsten är gammal
och ska inte vittra sönder ännu mer) Alltid värt att titta
in hos Byggförmedlingen eller hos rivningsföretag. Jag
tittar i mina Land-Tidningar och be att få återkomma med
en internet-adress jag hittade där. Ett företag säljer
skorstensskydd och dylikt via internet - kankse billigare
än plåtgubben.
Hälsningar
Hobbit
Jsses.........det lät grymt dyrt.
Tänker göra samma sak (fast våran skorsten är gammal
och ska inte vittra sönder ännu mer) Alltid värt att titta
in hos Byggförmedlingen eller hos rivningsföretag. Jag
tittar i mina Land-Tidningar och be att få återkomma med
en internet-adress jag hittade där. Ett företag säljer
skorstensskydd och dylikt via internet - kankse billigare
än plåtgubben.
Hälsningar
Hobbit
Hur knepigt är det att mura skorsten? Jag tänker i första hand på den delen som är ovan tak. Tät behöver den inte bli för den måste ändå tätas invändigt.
Är det ungefär så som man tänker sig det - en sten i taget tills det är klart, se till att få det hyfsat rakt?
Är det ungefär så som man tänker sig det - en sten i taget tills det är klart, se till att få det hyfsat rakt?
Klicka här för att svara