5 947 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Skorstensrör till kaminen
Nu när det snart blir lite varmare ute tänkte jag strunta i att elda i stora pannan och bara elda i en eller två kaminer på kvällen. Jag har ett par gamla gjutjärnskaminer i ett uthus, men plåtrören som ska ansluta dem till skorstenen är helt slut, fulla med rosthål och så.
Var ska man vända sig för att skaffa nya? De är enkla plåtrör bara, ca 2 m långa.
Vad skulle det kunna kosta?
Var ska man vända sig för att skaffa nya? De är enkla plåtrör bara, ca 2 m långa.
Vad skulle det kunna kosta?
Två meter anslutningsrör? Står skorstenen hos grannen? Vänd dig till en skorstens/kamin-firma
Ok, låter märkligt, hoppas du har bra takhöjd där då, en halvmeter till iaf. Tala med en firma som jobbar med sånt ( skorstenar och Kaminer) så fixar dom det.
går det att flytta ned hålet i stocken till kaminen? Borde bli enklare om det finns pipa till det. Isokern lagerhåller en hel del oisolerade syrafasta rör, steel 00 tror jag dom kallas, men dom är omålade
går det att flytta ned hålet i stocken till kaminen? Borde bli enklare om det finns pipa till det. Isokern lagerhåller en hel del oisolerade syrafasta rör, steel 00 tror jag dom kallas, men dom är omålade
Tänkte inte på det med avståndet till taket. Nej, avståndet är inte mer än 15 cm, rätt lågt till tak alltså. Men i det andra rummet går hålet lodrätt upp i muren så där är det inget problem.
Men jag tar åtminstone ett rör med till plåtslagaren i morgon.
Men jag tar åtminstone ett rör med till plåtslagaren i morgon.
Klicka här för att svara