Skulle det vara ok att ändra funktion på en murad skorstenspipa av tegel från ventilationskanal till rökkanal för braskamin?
Skorsten från 50-tal med fyra pipor varav en är redan rökkanal, nu vill jag montera en braskamin även i källarplan.Tidigare användning som ventilation i den kanalen blir överflödig då den blir löst på annat sätt.