Hej!
När det blåser så skallrar den runda hatten överst. Regnhuv förmodar jag att det är? Detta fortplantar sig och väsnas en del i vardagsrummet där öppna spisen är belägen. Skorstenen och rör blir ju som en resonanslåda. Det är väl rimligtvis inte meningen att den ska sitta lös?
Någon som vet hur jag spänner fast den?
Om jag inte fixar det själv, vart vänder jag mig?
Stort tack på förhand!!
När det blåser så skallrar den runda hatten överst. Regnhuv förmodar jag att det är? Detta fortplantar sig och väsnas en del i vardagsrummet där öppna spisen är belägen. Skorstenen och rör blir ju som en resonanslåda. Det är väl rimligtvis inte meningen att den ska sitta lös?
Någon som vet hur jag spänner fast den?
Om jag inte fixar det själv, vart vänder jag mig?
Stort tack på förhand!!
Börja med att gå upp och titta hur det ser ut, ifall du tänkt åtgärda det själv. Det blir nämligen svårt att åtgärda nerifrån marken.
Sen kan du inkomma med bilder på hur det ser ut, och dina egna tankar om hur du kan förhindra resonans.
Sen kan du inkomma med bilder på hur det ser ut, och dina egna tankar om hur du kan förhindra resonans.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
Ta med ett borr och en popnit, uppskattad tidsåtgång inklusive uppklättring: 20 minuter.
Tack. Hade glömt denna tråden. Granne som jobbat sotare klättrade upp, tog ned regnhuven och drog åt ett par skruvar, satte sedan tillbaka den. Tyst sedan dess.V varpan1 skrev:
Klicka här för att svara