Har sökt lite å fått lite tips, om vad man ska göra. Men
Jag gillar när, väggen är som den... Vill inte ha den helt ren. Nu har jag bara knackat ner all puts. Tagit en borste, å gjort några drag.
Kan man lacka på den nu? Eller måste man göra den så ren som möjligt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gillar när, väggen är som den... Vill inte ha den helt ren. Nu har jag bara knackat ner all puts. Tagit en borste, å gjort några drag.
Kan man lacka på den nu? Eller måste man göra den så ren som möjligt?
Obehandlad kommer den att skräpa ner så fort du rör vi den. Sedan kanske sotaren har åsikter angående täthet. I regel måste man ha ett lager puts för att det skall vara godkänt (jag kom undan med ett lager färg men har då även insatsrör i rökkanalen).
Använde inte skorstenen, har funderingar på att ev sätta in en kamin, men det kommer bli insats. Så det är nog inte några problem.
Tog å tvätta av den lite snabbt innan jag åkte iväg till jobbet
Ne det lutar åt att ta en matt lack å pensla på.
Ska se hur den ser ut när jag kommer hem, då vattnet har sugits in
Tog å tvätta av den lite snabbt innan jag åkte iväg till jobbet
Logga in
Skapa konto
Ne det lutar åt att ta en matt lack å pensla på.
Ska se hur den ser ut när jag kommer hem, då vattnet har sugits in
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Vi har tagit fram teglet i vår gamla lägenhet och när man lackar, oljar eller vad man nu vill göra så ändras färgen lite, tex till en glansigare nivå.
Vi har bara borstat av vår, med vanlig borste. Alla sa att de skulle damma och bli smulig, smutsigt osv.
Vi har haft det så i 5 år och visst första året fick vi dammsuga lite extra vid golvet men vi är nöjda att vi lämnade den obehandlad då vi tycker att det är snyggast färgkombination.
Vi har bara borstat av vår, med vanlig borste. Alla sa att de skulle damma och bli smulig, smutsigt osv.
Vi har haft det så i 5 år och visst första året fick vi dammsuga lite extra vid golvet men vi är nöjda att vi lämnade den obehandlad då vi tycker att det är snyggast färgkombination.
Produkter som diskuteras: "balsamterpentin"
Balsamterpentin
Balsamterpentin är en naturlig, organisk förening som vanligtvis utvinns från tallträd. Det används i flera olika områden, inklusive som lösningsmedel för oljebaserade målarfärger, lacker och vax. Balsamterpentin är också ett populärt
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
En mjuk stålborste fokuserade på teglet och ej fogarna så gick det bra
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så där... Tog stålborste. Sedan en stor pensel med vatten och saltsyra å borsta väggen. Å Sedan vatten
Återstår å se i morgon hur den ser ut. Då allt har fått torka.
Även tagit bort vent, tar med mig den till jobbet, å ska måla den svart....